مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری سانگ‌یانگ با بی‌وای‌دی برای توسعه باطری خودروهای برقی

سانگ‌یانگ موتور، که در‌حال‌حاضر به‌نوعی واحد کره‌جنوبی خودروساز هندی ماهیندراست، گفته است که قرارداد اولیه‌ای را با سازنده خودروهای الکتریکی چینی بی‌وای‌دی، برای توسعه باتری خودروهای برقی امضا کرده است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است، سانگ‌یانگ یادداشت‌تفاهمی با بی‌وای‌دی برای توسعه باتری‌های خودرو و تولید بسته‌های باتری برای تولیدات خود امضا کرده است. با این همکاری، باتری‌های مورد نیاز برای اولین مدل برقی سانگ‌یانگ (U1000) که در حال برنامه‌ریزی برای توسعه انبوه آن از سال ۲۰۲۳ است،‌‌ تامین خواهد شد.

علاوه‌بر‌این، بی‌وای‌دی و سانگ‌یانگ، قصد دارند همکاری خود را برای توسعه بسته‌های باتری و پلت‌فرم‌های خودروهای برقی گسترش دهند. بنابر‌ گزارشات، قرار است شرکت FindDreams Industry Co.,Ltd  که تماما متعلق به بی‌وای‌دی است در این پروژه شرکت کند.

در دسامبر ۲۰۲۰ سانگ‌یانگ درخواست ورشکستگی کرده بود که درآن‌زمان مبلغ ۳۱۵ میلیارد وون کره بدهکار بود. این شرکت بزرگ خودروساز کره‌ای که ۷۵ درصد آن متعلق به ماهیندراست، پس از ناکامی در بازپرداخت وام‌هایی به ارزش ۱۴۸ میلیون دلار به بانک دولتی توسعه کره (KDB) و چندین بانک دیگر، از آوریل، تحت نظارت دادگاه قرار گرفت.

سانگ‌یانگ در سال ۲۰۱۶ سود ۵۸ میلیارد وون را ثبت کرد اما پس از آن، این مسیر تغییر کرد. در سال ۲۰۱۷ این شرکت، زیان خالص ۶۶ میلیارد وون را گزارش کرد که رقم زیان در سال ۲۰۱۸ به عدد ۶۲ میلیارد وون رسید. سال ۲۰۱۹ برای این شرکت کره‌ای، وحشتناک بود زیرا مبلغ ۳۴۱ میلیارد وون در این سال ضرر کردند.

سال ۲۰۲۰ هم که تمام شرکت‌ها مشغول مبارزه با کووید ۱۹ بودند سانگ‌یانگ هم از این مشکل مصون نماند و به زیان خود ادامه داد. سهامدار عمده این شرکت،‌ یعنی ماهینداری هند، از ژوئن ۲۰۲۰ به‌دنبال فروش ۷۵ در‌صد سهام خود بوده است و تمام سرمایه‌گذاری‌های بعدی خود را لغو کرد.

اخیرا یک کنسرسیوم محلی به رهبری ادیسون‌موتورز که سازنده اتوبوس و کامیون‌های برقی در کره‌جنوبی است با برنده شدن در یک مناقصه، این خودرو‌ساز بدهکار را خریداری می‌کند. ادیسون‌موتورز برنامه دارد تا با معرفی یک خودروی برقی، به رقابت با خودروهایی چون مرسدس کلاس S و تسلا بپردازد.

این شرکت مدعی است که یک پیشرانه سه‌موتوره و یک بسته باتری ۱۰۰ کیلو‌وات ساعتی خواهد داشت که قادرند مسافتی بیش از ۸۰۰ کیلومتر را طی کنند. ادیسون‌موتورز برنامه دارد پس از خرید سانگ‌یانگ، تا سال ۲۰۲۲ خط تولید خودروهای برقی خود را به ۱۰ مدل، تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰ مدل و تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ مدل، افزایش دهد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا