مکمل بنزین
گوناگونخبر

برادر بزرگ‌تر داچیا داستر در راه است

داچیا در سال 2022 شاسی‌بلند پرچم‌دار جدیدی بنام بیگستر (Bigster) را معرفی خواهد کرد. این خودرو حضور داچیا را در بخش پرسود کراس‌اوورها پررنگ‌تر خواهد کرد و جایگزین ارزان‌تری برای خودروهایی مثل فولکس‌واگن تیگوآن و لندروور دیسکاوری اسپرت خواهد بود؛ بنابراین، بیگستر محصول بسیار مهمی برای داچیا خواهد بود و قرار است به لطف زبان طراحی جدید، به تصویر این برند اقتصادی جذابیت ببخشد. بیگستر همچنین یکی از سه مدل کاملاً جدیدی است که داچیا تا سال 2025 به بازار عرضه خواهد کرد.

بیگستر هم‌اندازه کراس‌اوور جدید شرکت مادر خود یعنی رنو آسترال خواهد بود که قرار است جایگزین کاجار شود اما برای اینکه محصولات داچیا هم‌سطح و هم‌قیمت محصولات رنو نشوند، همه محصولات این برند رومانیایی‌های ازجمله همین بیگستر روی همان پلت‌فرم CMF-B ساندرو ساخته خواهند شد. این پلت‌فرم به داچیا این امکان را می‌دهد که با قیمتی مناسب وارد بخش خودروهای بزرگ‌تر شود.

پلت‌فرم و پیشرانه داچیا بیگستر

داچیا اوایل سال 2021 نسخه کانسپت بیگستر را رونمایی کرد که این کانسپت نشان می‌دهد نسخه تولیدی کراس‌اوور جدید این شرکت چه شکلی خواهد بود. داچیا قبلاً اعلام کرده است که این خودرو 4.6 متر طول خواهد داشت که یعنی تقریباً هم‌اندازه لندروور دیسکاوری اسپرت خواهد بود. این شرکت همچنین وعده ارائه کابین جاداری را هم داده است اما هنوز مشخص نیست که آیا نسخه هفت‌نفره از این خودرو هم ارائه می‌شود یا نه. پلت‌فرم CMF-B امکان تجهیز به پیشرانه‌های مختلفی ازجمله هیبریدی را دارد. البته داچیا به دلیل قیمت بالا مدت‌ها است که سراغ قوای محرکه هیبریدی نرفته اما بیگستر و مینی‌ون جدید جاگر مسئولیت تزریق تکنولوژی و نوآوری به این برند خواهند بود.

با توجه به وزن و اندازه بیگستر، انتظار نمی‌رود پیشرانه پایه 1 لیتری سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی 65 اسب بخاری ساندرو برای آن ارائه شود و بنابراین احتمالاً لیست موتورهای این شاسی‌بلند جدید از نسخه توربوشارژ همان موتور با 90 اسب بخار قدرت آغاز خواهد شد. علاوه بر این، امکان قرض گرفتن پیشرانه‌های قوی‌تری از مدل‌هایی مثل رنو کپچر هم وجود دارد. داچیا همچنین اعلام کرده است که بیگستر با پیشرانه دوگانه‌سوز LPG که در ساندرو ارائه می‌شود هم قابل خریداری خواهد بود. نسخه هیبریدی این شاسی‌بلند جدید هم احتمالاً قوای محرکه هیبریدی 1.6 لیتری 140 اسب بخاری رنو کلیو E-Tech را قرض خواهد گرفت زیرا قبلاً گفته شده همین قوای محرکه در سال 2023 برای مینی‌ون جاگر ارائه خواهد شد.

قیمت داچیا بیگستر

علیرغم افزایش اندازه و برخورداری از تکنولوژی هیبریدی، داچیا با بیگستر تصویر اقتصادی خود را خدشه‌دار نخواهد کرد زیرا این شرکت قبلاً اعلام کرده است که قیمت این خودرو مشابه کراس‌اوورهای یک کلاس پایین‌تر مثل فولکس‌واگن T-Roc خواهد بود؛ بنابراین، انتظار می‌رود قیمت پایه بیگستر از چیزی در حدود 20 هزار پوند آغاز شود که در این صورت حدود 5 هزار پوند از تیگوآن ارزان‌تر خواهد بود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. ذلت و ذلت و ذلت ، اگه اینجا دلال نباشی زندگیت فقط ذلته و بس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا