مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند هیبریدی جذاب جیلی Xingyue L Thor Hi.X معرفی شد

جیلی از جدیدترین شاسی‌بلند خود با نام عجیب و طولانی Xingyue L Thor Hi·X رونمایی کرده است. البته این خودرو بر اساس مدل Xingyue L ساخته شده اما به‌عنوان محصولی مجزا توسعه پیدا کرده است. Thor Hi·X از ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فردی مثل جلوپنجره نیمه مسدود، لوگوی چراغ‌دار جیلی، سپرهای متفاوت و رینگ‌های جدید بهره می‌برد که بسیار خوب طراحی شده و این کراس‌اوور جدید را به خودروی جذابی تبدیل کرده‌اند.

Thor Hi·X بخشی از خانواده کراس‌اوورهای سری زینگیوئه جیلی محسوب می‌شود که به ترتیب شامل کراس‌اوور کوپه زینگیوئه، کراس‌اوور کوپه هیبریدی زینگیوئه ePro، کراس‌اوور کوپه زینگیوئه S، کراس‌اوور بزرگ زینگیوئه L و حالا این مدل جدید Thor Hi·X می‌شود. این خودرو درواقع یک کراس‌اوور هیبریدی افزایش‌دهنده برد یا به‌طور مخفف EREV است. این یعنی پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ Thor Hi·X به چرخ‌ها متصل نیست و فقط به‌عنوان ژنراتور، باطری‌ها را شارژ می‌کند.

نیروی حرکتی خودرو اما توسط یک موتور الکتریکی با 150 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور تأمین می‌شود که برای چنین کراس‌اوور بزرگی نیروی چندان زیادی نیست. این نیرو از طریق یک گیربکس سه سرعته الکتریکی منحصربه‌فرد به چرخ‌ها منتقل می‌شود. به گفته جیلی، این خودرو ظرف 7.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، در هر صد کیلومتر 4.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند و حداکثر برد کلی آن 1300 کیلومتر خواهد بود.

داخل Thor Hi·X با سه نمایشگر بزرگ، تودوزی چرمی و تریم چوبی بسیار مدرن و سطح بالا به نظر می‌رسد. جیلی به‌طور خاص به سکوت داخلی این خودرو اشاره کرده و ادعا می‌کند که در سرعت 60 کیلومتر بر ساعت سروصدای داخل کابین تنها 5 دسی‌بل خواهد بود. در پایین غربیلک فرمان خودرو هم حروف CMA به چشم می‌خورد که به پلت‌فرم CMA مشترک ولوو و جیلی اشاره دارد. جیلی به این پلت‌فرم بسیار افتخار می‌کند و برای اولین بار از آن در کراس‌اوور کوپه زینگیوئه S استفاده کرد.

این کراس‌اوور هیبریدی جدید به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Galaxy OS با قابلیت به‌روزرسانی از راه دور نیز مجهز شده است. جیلی Xingyue L Thor Hi·X رسماً در اوایل سال 2022 رونمایی و معرفی خواهد شد و سپس از ماه مارس همان سال به بازار خودروی چین عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا