مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند پرچم‌دار جنسیس GV90 چه شکلی خواهد بود؟

اخیراً گزارش‌های متعددی منتشر شده مبنی بر اینکه گروه هیوندای به توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز پایان داده است که این یعنی در آینده نزدیک همه محصولات این گروه کره‌ای الکتریکی خواهند شد. بااین‌حال، این گروه تازه امسال پلت‌فرم الکتریکی E-GMP خود را با مدل‌های هیوندای آیونیک 5، کیا EV6 و جنسیس GV60 افتتاح کرده است اما مدل‌های الکتریکی زیادی از گروه هیوندای-کیا در راه هستند.

هیوندای سال آینده سدان شیک آیونیک 6 که بر اساس کانسپت Prophecy ساخته می‌شود را روانه بازار خواهد کرد و در اوایل سال 2024 هم کراس‌اوور سه ردیفه آیونیک 7 که پیش‌نمایش آن از طریق کانسپت SVEN ارائه شد به بازار خواهد آمد. در همین حال، کیا هم با EV9 کراس‌اووری مشابه هیوندای را ارائه خواهد کرد و بنابراین به نظر می‌رسد جنسیس هم قصد دارد چنین خودرویی را به سبد محصولات خود اضافه کند زیرا چندی پیش در ویدئویی که توسط جنسیس منتشر شد، ماکت شاسی‌بلندهای جدیدی دیده می‌شدند.

حال از این شاسی‌بلند لوکس جدید که GV90 نام خواهد داشت، رندری طراحی شده تا ظاهر احتمالی آن‌را نشان دهد. انتظار می‌رود این خودرو صرفاً به‌صورت تمام الکتریکی عرضه شود و نسبت به مدل کوچک‌تر GV60 شکل متفاوتی داشته باشد زیرا این مدل کامپکت ظاهری کوپه مانند با سقف شیب‌داری دارد اما GV90 برای ارائه کابین بزرگ و جادار برای بار و سرنشینان، به‌احتمال‌زیاد فرمی جعبه‌ای شکل خواهد داشت.

GV90 به همراه آیونیک 7 و EV9 از بزرگ‌ترین نسخه پلت‌فرم E-GMP استفاده خواهد کرد که فاصله محوری بسیار کشیده‌ای را فراهم می‌کند. فاصله بین دو محور در کانسپت هیوندای SEVEN حدود 3.2 متر بود که این یعنی حتی سرنشینان ردیف سوم هم فضای پای زیادی خواهند داشت. همچنین ازآنجایی‌که این خودروها روی پلت‌فرم الکتریکی اختصاصی ساخته می‌شوند، کف آن‌ها کاملاً مسطح خواهد بود.

با توجه به اندازه بزرگ و وزن سنگین این سه کراس‌اوور، به‌احتمال‌زیاد همه آن‌ها با قوای محرکه دو موتوره و چهارچرخ محرک عرضه خواهند شد. گروه هیوندای احتمالاً بهترین ویژگی‌ها را برای GV90 خواهد گذاشت زیرا این عضو لوکس خانواده محسوب می‌شود. همچنین احتمالاً این خودرو بعد از آیونیک 7 و EV9 به بازار خواهد آمد زیرا هیوندای و کیا چندی پیش پیش‌نمایش کراس‌اوورهای فول سایز خود را با معرفی کانسپت‌هایی ارائه کردند اما جنسیس تاکنون این کار را انجام نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا