مکمل بنزین
گوناگونخبر

تبدیل بی‌ام‌و M5 CS به یک هیولای 900 اسبی توسط G پاور

ب‌ام‌و M5 CS به‌خودی‌خود خودروی فوق‌العاده سریعی است به‌گونه‌ای که طبق اعلام سازنده، ظرف 2.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد (البته M5 CS در آزمایش‌های نشریات مستقل شتابی سریع‌تر از این را هم ثبت کرده است) اما اگر حتی این شتاب خیره‌کننده هم برای برخی کافی نباشد، تیونر آلمانی G پاور کیت تیونینگی را برای این خودرو ارائه کرده که خروجی پیشرانه آن‌را به اعداد فوق‌العاده 900 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهد.

موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربوی M5 CS در حالت استاندارد 635 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای اضافه کردن 265 اسب بخار به این نیرو، G پاور از قطعات جدیدی مثل توربوشارژرها و لوله‌های اگزوز متفاوت استفاده کرده و از ارتقاء نرم‌افزاری هم بهره برده است. این شرکت همچنین سر اگزوزهای خاص خود را هم روی M5 CS نصب کرده که قطر آن‌ها 100 میلی‌متر است. خریداران می‌توانند برای این اگزوزها روکش کربنی یا کربن فورج‌کاری شده را سفارش دهند.

G پاور شتاب صفرتاصد M5 CS را پس از انجام این ارتقاءها اعلام نکرده است اما محدودیت حداکثر سرعت آن‌را که در حالت استاندارد روی 306 کیلومتر بر ساعت است را به 333 کیلومتر بر ساعت افزایش داده است. G پاور همچنین برای کسانی که به این همه قدرت نیازی دارند و تیونینگ ضعیف‌تری می‌خواهند هم کیت‌های GP700، GP740، GP780 و GP820 را ارائه کرده که هرکدام از این اعداد نشان‌دهنده قدرت پیشرانه هستند. علاوه بر این، پکیج ارتقاء دیگری بنام Hurricane RR هم برای M5 CS در نظر گرفته شده که با قطعاتی مثل پیستون‌ها و شاتون‌های فورج‌کاری شده، خروجی موتور را به 840 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن متر گشتاور می‌رساند.

خودروهایی که در این تصاویر مشاهده می‌کنید به رینگ‌های G پاور هم مجهز هستند. این‌ها رینگ‌هایی فورج‌کاری شده با اندازه‌های 20 و 21 اینچی هستند. ب‌ام‌و این سدان جذاب و قدرتمند را فقط برای مدل 2022 تولید می‌کند و پس‌ازاین، تولید آن پایان میابد. قیمت M5 CS در ایالات‌متحده از 142 هزار دلار آغاز می‌شود اما کسانی که با پرداخت مبلغی بیش از این مشکلی ندارند، می‌توانند سراغ G پاور رفته و سدان اسپرت خود را به یک هیولای 900 اسب بخاری تبدیل کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا