مکمل بنزین
گوناگونخبر

چانگان C385، تکنولوژی پیشرفته در ظاهری زیبا!

چانگان با معرفی مدل C385 نشان داد که نیم‌نگاهی به آینده دارد. C385 با وجود نام ساده و عادی که دارد یک سدان برقی با ظاهری عالی و فناوری‌های هیجان‌انگیز فراوان است.

چانگان از همتایان خود در بخش خودروهای برقی، کمی عقب مانده است به‌همین‌دلیل کارهای زیادی برای انجام دادن در این بخش برای این شرکت خودروسازی وجود دارد. چانگان(C) با هواوی(H) و در کنار CATL(N, Ningde Era) گروهی را تشکیل داده‌اند که نتیجه این همکاری، توسعه پلت‌فرمی با نام  CHN بوده است. از آن‌جایی که C385 اولین محصولی است که بر‌مبنای پلت‌فرم CHN ساخته خواهد شد موفقیت آن، برای چانگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

با توجه به عکس‌های مربوط به نسخه پیش‌تولید از این خودرو، نمای بیرونی، بسیار خیره‌کننده است. C385 با حالتی تهاجمی و چهره‌ای اسپرت، ظاهری جذاب دارد. همچنین برآمدگیهای کوچک و تناسبات بسیار خوب در نمای جانبی، به خودرو حالتی ممتاز و تقریبا شبیه به خودروهای اسپرت می‌دهد.

مانند بسیاری از خودروهای مدرن و جدید چینی، C385 نیز دارای نوار چراغ عقب است. طراحی عقب به‌گونه‌ای است که یک جلوه سه‌بعدی عالی به این بخش از خودرو داده است.

همکاری چانگان با شرکایی چون هواوی و CATL نوید برخی از ویژگی‌های خاص را می‌دهد. ویژگی‌هایی چون، دستیار پارک خودرو که به ماشین اجازه می‌دهد تا وارد پارکینگ شده و به‌طور مستقل، اقدام به پارک کند یا سیستم گرمایشی پالسی برقی فرکانس بالا، که با گرم کردن سریع باطری، این قابلیت را دارد که طی مسافت را به میزان ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر،‌ افزایش دهد.

  عملکرد قوای فنی این خودرو، نشان‌دهنده راندمان بیشتر از ۹۵ در‌صد برای موتور آن است. افزایش ۵-۳ در‌صدی در بازده مکانیکی و ۸-۵ در‌صدی در بازده الکترو‌مغناطیسی.

با توجه به این‌که این محصول هنوز در‌حال توسعه است، هنوز اطلاعاتی در مورد محدوده قیمتی و سایر‌مشخصات، در دسترس نیست.

این‌که C385 توانایی این‌را دارد که عقب‌ماندگی چانگان از دیگر رقبایش را در بخش خودروهای برقی، جبران کند نیازمند گذر زمان است، اما چیزی که بدیهی است این است که قطعا چانگان، چندین کارت خوب در اختیار دارد که در محصولاتش، شاهد آن‌ها خواهیم بود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا