مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا هایلوکس GR اسپرت برای بازار اروپا معرفی شد

تویوتای اروپا نسخه جدید هایلوکس GR اسپرت را برای بازار این قاره معرفی کرده است. این نسخه پرچم‌دار خانواده هایلوکس محسوب می‌شود و با الهام از همتای خود در مسابقات رالی داکار، ارتقاءهایی را در طراحی و سیستم تعلیق تجربه کرده است. لازم به ذکر است که هایلوکس GR اسپرت بازار اروپا با GR اسپرت بازار ژاپن و همین‌طور هایلوکس Revo GR Sport که سال گذشته در تایلند معرفی شد متفاوت است.

هایلوکس GR اسپرت بازار اروپا با در ظاهر با سپر جلوی بازطراحی شده و جلوپنجره بزرگ لانه‌زنبوری با قاب مشکی براق و نوشته TOYOTA از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. در این قسمت همچنین صفحه محافظ زیر سپر حالا همرنگ بدنه شده و ورودی‌های هوای عمودی تزئینی هم که مه شکن‌ها را در خود جای داده‌اند، بزرگ‌تر طراحی شده‌اند. این نسخه همچنین از چراغ‌های جلوی LED هم بهره می‌برد که از تیپ‌های بالایی فیس‌لیفت هایلوکس که در سال 2020 معرفی شد گرفته شده است. نسخه اروپایی هایلوکس GR با نسخه ژاپنی و تایلندی در طراحی سپر جلو و جلوپنجره تفاوت‌هایی جزئی دارد.

در پروفیل جانبی این پیکاپ جدید ژاپنی لاستیک‌های آفرودی جلب‌توجه می‌کنند که روی رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی ماشین‌کاری شده مشکی و نقره‌ای قرار گرفته‌اند. بچه گلگیرهای پلاستیکی، قاب آینه‌های جانبی و پله رکاب‌های مشکی‌رنگ به همراه نشان‌های GR Sport روی جلوپنجره، درهای جلو و درب پشتی هم تکمیل‌کننده ویژگی‌های بیرونی هایلوکس GR اسپرت اروپایی هستند.

برای داخل این خودرو، تویوتا صندلی‌های اسپرت GR با روکش چرمی و جیر مشکی‌رنگ سوراخ‌دار و دوخت قرمزرنگ را در نظر گرفته است. نشان GR Sport روی کف‌پوش‌ها و غربیلک فرمان، تریم فیبر کربنی مصنوعی، پدال‌های اسپرت آلومینیومی، خط قرمز روی داشبورد و نورپردازی آبی‌رنگ در رو دری‌ها هم دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند.

مثل دیگر محصولات سری GR اسپرت تویوتا، این هایلوکس هم از سیستم تعلیق ارتقاءیافته بهره می‌برد. مهم‌ترین تغییر در سیستم تعلیق این نسخه کمک‌های تک لوله‌ای جدید با فنرهای سفت‌تر است که با رنگ قرمز رنگ‌آمیزی شده‌اند. در عقب اما تغییری صورت نگرفته و هایلوکس GR اسپرت از همان فنرهای شمش نسخه‌های معمولی استفاده می‌کند و بنابراین ظرفیت بار یک تنی و ظرفیت بکسل 3.5 تنی آن بدون تغییر باقیمانده است. به گفته تویوتا، سیستم تعلیق GR اسپرت بهبودهای قابل‌توجهی در هندلینگ خودرو را به دنبال خواهد داشت و درعین‌حال، راحتی سواری را هم افزایش خواهد داد.

زیر کاپوت هایلوکس GR اسپرت همان پیشرانه 2.8 لیتری چهار سیلندر توربودیزلی قرار گرفته که در فیس‌لیفت هایلوکس 2020 ارائه شد. این موتور که 204 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد، نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با پدال‌های تعویض دنده دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. انتظار می‌رود نسخه اروپایی تویوتا هایلوکس GR اسپرت در تابستان 2022 راهی نمایندگی‌های فروش در سراسر این قاره شود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. چندین ساله پیگیر محصولات تویوتا هستم
    آرزومه یه دونه ازش داشته باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا