مکمل بنزین
گوناگونخبر

محصول جدید دانگ فنگ برای بازار چین؛ روز به روز شیک‌تر!

به‌تازگی، تصاویر جاسوسی، از دانگ‌فنگ فورتینگ M4 برای بازار چین، منتشر شده است. این مدل، اولین‌بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو به‌نمایش گذاشته شد. این خودرو ابتدا به ‌M4 و سپس U Tour (یوتینگ) نام‌گذاری شد. Youting در چینی نیز به‌معنای قایق بادبانی است.

فورتینگ‌یو‌تور، بر‌اساس معماری جدید Super Cube EMA است که خودش بر‌مبنای یک ام‌پی‌وی سایز متوسط بوده است. گزارش شده که تولید دانگ‌فنگ فورتینگ‌یو‌تور به‌طور رسمی، در نیمه اول سال ۲۰۲۲ اجرایی خواهد شد.

کاننسپت فورتینگ M4 (با نام نهایی یو‌تور) در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۲۱

 

با توجه به عکس‌های جاسوسی، فضای داخلی، بسیار زیبا خواهد بود. این خودرو صفحه نمایش چندان بزرگی ندارد اما دریچه‌های هوا بسیار بزرگ هستند.

یو‌تور دارای کلاستر دیجیتال، فرمان چند‌منظوره، دو صفحه نمایش کاربردی، تنظیمات هوشمند، مانند رانندگی هوشمند سطح ۲ و سیستم ارتباطی هوشمند است. علاوه‌بر‌این، پنل نقره‌ای روی کنسول وسط در کنار رنگ‌های مشکی به‌کار‌رفته در‌ آن، تصویر زیبایی از داخل کابین، به‌نمایش می‌گذارد.

این خودروی جدید، دارای یک استایل خودروی ام‌پی‌وی استاندارد است. در قسمت جلو، فورتینگ دارای جلو‌پنجره مشکی برجسته با جزئیات نقره‌ای براق بوده که دانگ‌فنگ این زبان طراحی را Front Dynamics نام‌گذاری کرده است. در‌همین‌حال، چراغ‌های به‌کار‌رفته در جلو و عقب، به‌صورت نوار باریک چند‌ضلعی است.

در قسمت عقب،‌ دانگ‌فنگ، طراحی ساده با چراغ‌های سرتاسری را انتخاب کرده است. در این قسمت، از طراحی به‌شکل دو لایه و با دو رنگ، و جای پلاک مقعر، استفاده شده است.

این خودرو در طول، عرض و ارتفاع، دارای ابعاد ۱۷۱۵/۱۹۰۰/۴۸۵۰ میلیمتر و فاصله دو محور ۲۹۰۰ میلیمتر است. در بخش قوای فنی، فورتینگ از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ با حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب‌بخار استفاده می‌کند که توان رساندن این خودرو به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

پیشرفت طراحی در محصولات چینی حاکی از آن است که دیگر کپی کاری در برخی از محصولات چینی راهی نداشته و آنها به دنبال بهره گیری از زبان طراحی مخصوص خود هستند! نظر شما چیست؟

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا