مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری فیات و گوگل در تولید خودروهای بدون راننده!

2017-Chrysler-Pacifica-Limited-side

فیات کرایسلر از یک قرارداد همکاری با گوگل در راستای دو برابر ساختن حجم ناوگان خودروهای بدون راننده خبر داد.

فیات 100 دستگاه ون Chrysler Pacifica و مهندسانی جهت تکمیل این فن‌آوری اختصاص خواهد داد. این شرکت‌ها از این قرارداد به عنوان پیشرفته‌ترین توافق همکاری بین یک شرکت خودروسازی سنتی وگوگل تا به امروز یاد کردند. گوگل در صدد افزایش ناوگان خودروهای بدون راننده خود، برای افزایش تعداد آزمایش‌های جاده‌ای این خودروهاست.

سرجیو ماچیونه، مدیرعامل فیات، در گذشته نیز از افزایش نگرانی‌ها در مورد تاثیر صنایع تکنولوژی بر خودروسازان سخن گفته بود. او این شرکت‌ها را مداخله‌جویان مخرب خواند و توان تولیدی خودرو آنها را زیر سوال برد.

جان کرافچیک، سرپرست خودروهای بدون راننده گوگل اعلام کرد، فرصت همکاری نزدیک با مهندسان فیات باعت سرعت‌بخشی تلاش‌های گوگل برای تولد این قبیل خودروها شده و این مهم امنیت جاده‌های ما را افزایش خواهد داد. گوگل باور دارد خودروهای بدون راننده تا سال 2020 به بازار فروش وارد خواهند شد.

گوگل صاحب خودرو‌های فیات خواهد بود، اما دو شرکت قادرند به طور آزادانه در جهت تولید فن‌آوری خودروهای بدون راننده با یکدیگر همکاری کنند. این قرارداد ممکن است فیات را به رهبری گروه خودرو‌های بدون راننده و هم چنین تولید کننده‌ای بزرگ برای گوگل تبدیل سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا