Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

جتور T-X، اولین تلاش چری در ساخت اس‌یو‌وی کامل

در ۱۰ ژانویه، جتور به‌عنوان یک برند از زیرمجوعه چری، کانسپت یک اس‌یو‌ی واقعی، با عنوان T-X را معرفی کرد. این محصول اولین اس‌یو‌وی کامل شرکت چری است اگر‌چه هنوز در مرحله کانسپت قرار دارد ولی به‌هر‌حال نشان‌دهنده سمت‌و‌سوی حرکت جتور است.

بازار داغ این محصولات، موتور محرکه جتور برای حرکت به سمت ساخت یک اس‌یو‌وی کامل است. سیاست جتور همیشه بر اساس تولیدات مقرون‌به‌صرفه است به‌همین دلیل این‌بار نیز این شرکت می‌تواند با ادامه سیاست‌های قبلی به عرضه محصولات رده بالا و البته با قیمت مناسب بپردازد.

طراحی ظاهری:

از نظر ظاهری، خودروی جدید دارای سبکی چون خودروهای Ford Bronco یا Tank 300 از گریت‌وال است که این روزها در بین مردم جهان از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. در‌عین‌حال جتور سعی کرده است از روش‌های رایج دیگر، در طراحی نیز استفاده کند تا یک زبان مناسب برای طراحی را برای این خودرو ارایه دهد.

چهره جلوی T-X کاملا خشن است. کاپوت برآمده و گلگیرهای بیرون‌زده از دو طرف و خطوط سخت مختلف، همگی از سبک‌های طراحی کلاسیک،‌حکایت دارند. در‌کنار این سبک کلاسیک، در‌عین‌حال می‌توانیم چراغ‌های ال‌ای‌دی را ببینیم که اکنون بسیار محبوب هستند و به‌شکل + طراحی شده‌اند که به‌نوعی شبیه فانوس‌هایی است که برگرفته از فرهنگ سنتی چینی است. این چراغ‌ها جلوه بصری جلوی خودرو را نسبتا برجسته و جذاب می‌کند که در‌کنار گلگیرهای بزرگ و برجسته، نمایی وحشی از این خودرو را به‌نمایش می‌گذارد.

کناره‌های خودرو از خطوط تا حدودی مستقیم استفاده شده است به‌همراه چرخ‌هایی که تا حد زیادی به چهار گوشه نزدیک است که باعث بهبود در عملکردهای حرکتی می‌شود.

عقب خودرو هم صاف است که به لندرور دیفندر شبیه است. همچنین T-X از طراحی لاستیک زاپاس خارجی استفاده می‌کند. نوع طراحی عقب خودرو به‌گونه‌ای است که با جلوی آن، کاملا هماهنگ است.

لاستیک‌ها و رینگ‌های خشن،‌ مکمل استایل بدنه است. با نگاهی به درب‌های این‌خودرو، پی می‌بریم که این‌نوع طراحی، نا‌آشنا نیست. به‌عبارتی ما شاهد این نوع درب‌ها قبلا در FJ CRUISER  تویوتا هم بوده‌ایم.

از نظر قوای فنی،‌ سری محصولات T جتور، از موتورهای 1T، 2T ،3T بنزینی، هیبریدی و برقی استفاده می‌کند. در میان آن‌ها نسخه پلاگین هیبریدی، دارای توان طی مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر با مصرف سوخت ۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. در‌عین‌حال سیستم چهار چرخ متحرک مجهز به قفل دیفرانسیل، شامل نسخه‌های چهار‌چرخ متحرک مکانیکی و چهار چرخ متحرک الکتریکی است.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، اولین مدل از سری محصولات T با نام ‌T1 در سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهد شد. بر‌اساس طراحی صورت گرفته برای سری محصولات T در‌آینده، پیکاپ‌ها هم روی همین پلت‌فرم، عرضه خواهند شد. جتور قصد دارد سالانه ۱ تا ۲ وسیله نقلیه جدید، شامل سری اس‌یو‌وی شهری، کراس‌اور شامل سری T-X ‌، سری پیکاپ ، سری ام‌پی‌وی و همچنین محصولات  هیبریدی را وارد بازار کند. در‌آینده سری محصولات T مدل‌های مختلفی مانند آفرود واقعی، آفرود هوشمند و آفرود لوکس را شامل خواهد شد.

قیمت T-X در محدوده ۱۵۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ یوان است که می‌تواند نیازهای مسافرتی آفرود بخش زیادی از مصرف‌کنندگان را پوشش را دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.