مکمل بنزین
گوناگونخبر

قیمت نسل جدید لکسس LX اعلام شد

میدانیم که نسل جدید تویوتا لندکروزر در بازار ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود اما طرفداران این شاسی‌بلند افسانه‌ای در آمریکا حداقل می‌توانند برادر لوکس آن یعنی نسل جدید لکسس LX را خریداری کنند که حالا قیمت آن رسماً اعلام شده است. نسل جدید این خودرو در پنج تیپ مختلف به بازار عرضه خواهد شد که بیشترین تنوع در تاریخ LX محسوب می‌شود. ارزان‌ترین تیپ شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید لکسس 86,900 دلار قیمت دارد که این رقم در گران‌ترین مدل به 126 هزار دلار می‌رسد. به این قیمت‌ها باید 1,345 دلار هزینه حمل تا مقصد را هم اضافه کرد.

تیپ پایه LX600 به‌صورت استاندارد به پنج صندلی چرمی، تریم چوبی، گرم‌کن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، تنظیم برقی ارتفاع غربیلک فرمان، سانروف برقی، سیستم صوتی با 10 بلندگو، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، صفحه آمپر دیجیتالی 8 اینچی، نمایشگر 7 اینچی برای اطلاعات خودرو و نمایشگر 2.3 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید لکسس با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم مجهز است اما کسانی که تجهیزات بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ تیپ پریمیوم با قیمت 95 هزار دلار بروند. در این تیپ صندلی‌های ردیف سوم، درب صندوق اتوماتیک و سیستم تعلیق تطبیقی به خودرو اضافه می‌شود.

تیپ میانی LX600 جدید F Sport است که 101 هزار دلار قیمت دارد و از ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فردی مثل جلوپنجره مشکی‌رنگ به همراه ارتقاءهای فنی همچون دیفرانسیل لغزش محدود، کمک‌فنرهای عملکردی، تثبیت‌کننده عقب و تنظیمات اختصاصی تعلیق بهره می‌برد. این ویژگی‌ها صرفاً در تیپ F Sport ارائه می‌شوند اما خریدارانی که تجمل بیشتر را ترجیح می‌دهند باید تیپ Luxury را انتخاب کنند که قیمت آن از 103 هزار دلار آغاز می‌شود. این تیپ به غربیلک فرمان چوبی و چرمی با گرم‌کن، تهویه صندلی‌های ردیف دوم، آفتاب‌گیر عقب، سیستم صوتی پریمیوم لوینسون با 25 بلندگو و رینگ‌های آلیاژی فورج‌کاری شده 22 اینچی مجهز است.

در صدر خانواده LX جدید هم تیپ Ultra Luxury قرار دارد که قیمت پایه آن 126 هزار دلار است. در این تیپ صندلی‌های ردیف سوم و همین‌طور صندلی‌های نیمکتی ردیف دوم حذف و بجای آن‌ها دو صندلی مجزای خلبانی ارائه می‌شود که ظرفیت سرنشین را به چهار نفر کاهش می‌دهد. بااین‌حال، در این تیپ قسمت عقب خودرو با برخورداری از یک کنسول مرکزی بین صندلی‌ها، گرم‌کن، تهویه و ماساژور صندلی‌ها، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و سیستم سرگرمی با دو نمایشگر 11.4 اینچی بسیار لوکس‌تر است.

همه تیپ‌های LX600 با یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربو ارائه می‌شوند که 409 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور دارد. یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک تمام‌وقت با قفل الکترونیکی دیفرانسیل مرکزی هم این نیرو را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهند. LX600 ظرف 6.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. نسل جدید لکسس LX در سه‌ماهه اول سال 2022 در نمایندگی‌های فروش قابل خریداری خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا