مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتحلیلیخبرشرایط فروش

فروش تیگو 8 پرو با دستور مسئولان کشوری، متوقف شد؛ (جزئیات)

دقایقی پیش بود که عباس تابش به عنوان رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طی نامه ای از متوقف شدن فروش و ایجاد تعهد برای خودرو تیگو8 پرو شرکت مدیران خودرو خبر داد.

باتوجه به اعلام و انتشار تصویر نامه صادر شده در جهت ممنوعیت فروش خودرو فونیکس تیگو8 پرو توسط پایگاه خبری تسنیم، میتوان فهمید که بالاخره مسئولی در این کشور به فکر عواقب قیمت گذاری نامطلوب خودرویی چینی افتاده است. قیمت گذاری که قطعا در آینده ای نزدیک، سبب افزایش قیمت سایر خودروهای چینی موجود در بازار کشورمان خواهد شد.باتوجه به تصویر نامه مذکور، می‌توان فهمید که گویا مسئولان و مدیران شرکت مدیران خودرو، در جهت اثبات و توجیح قیمت گذاری محصول جدیدشان برخی اسنادی را به سازمان مذکور ارسال نموده‌اند که با نارضایتی رییس سازمان حمایت روبرو شده اند.

چندی پیش بود که شرکت مدیران خودرو طی مراسمی از قیمت بسیار عجیب یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیونی خودرو فونیکس تیگو8 پرو پرده برداری کرد. خودرویی که قرار است تا با گارانتی 7 ساله و یا 200 هزار کیلومتر به همراه 5 سال یا 10 نوبت سرویس رایگان به مشتریان ایرانی، واگذار شود.

قیمت گذاری تیگو8 پرو آنقدر عجیب بود که حتی سفیر تبلیغاتی این خودرو، یعنی جناب آقای کامبیز دیرباز هم با آن همه اشتیاق به تیگو8 پرو، متعجب شده بود!

لازم به ذکر است که تیگو8 پرو بازار ایران، دارای یک موتور 1600 سی سی TGDI بوده که با اتصال به یک گیربکس 7 سرعته تر، توانایی تولید حداکثر 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد. از امکانات مهم و برجسته این خودرو می‌توان به سامانه ADAS اشاره نمود که تمامی فیچرهای ایمنی یک خودرو، تحت این عنوان در خودرو مذکور نصب گردیده است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. احسنت تا اینجا ، البته نتیجه کار را که همان تعیین قیمت منطقی برای تیگو هشت ،باید ببینیم ان شاء الله .

  2. ای کاش اقتصاد ما از این دستورات و سازمان ها نجات پیدا می کرد. ای کاش شرایط رقابت به نحوی بود که شرکت مدیران خودرو نمی توانست با قیمت غیر منطقی ماشین بفروشد. نه اینکه دولت بخواهد وارد قیمت گذاری شود. این کار یک اشتباه در یک اشتباه دیگر است.

  3. چرا باید دولت دستور بده؟انقدر بازار باید آزاد باشه که هر محصولی با قیمت غیرمنطقی همون اول فروشش شکست بخوره

  4. مدیران خودرو کلاهبردارترین شرکت خودرو سازی تو ایرانه؛ایکاش شرایطی پیش بیاد که مردم حق انتخاب بیشتری داشته باشند تا یه خودروساز چینی نیاد واسه ما تعیین تکلیف کنه

  5. توجه کنید قضیه به این سادگی نیست! یک سناریو جالب را در نظر بگیرید. طبیعی است با توجه به افزایش دهشتناک قیمتها و عدم افزایش توان خرید مردم، کسی رغبتی به خرید مثلا سمند 150 میلیونی هم نشان نمی داد. اما این خودروسازان با یک ترفند و بکارگیری مافیای خود، یک قیمت حاشیه بازار برای محصولات خودشان درست کردند مثلا سمند 250 میلیون! یک اختلاف قیمت 100 میلیونی، ترفند خوبی است برای اینکه افراد پس انداز خود را برای انتفاع از این اختلاف قیمت بکار بیاندازند. از طرف دیگر با عرضه قطره چکانی خودرو، سعی در حفظ همین قیمت ساختگی حاشیه بازار دارند. بدیهی است این ترفند خوبی برای تضمین فروش محصولات بی کیفیت و گران این خودروسازان است. از طرف دیگر همین اختلاف قیمت محل مناسبی برای توزیع رانت بین اشخاص و … ایجاد کرده و به این ترتیب جمعی دور سفره نشسته و از قسمتهای مختلف این سفره منتفع می شوند.
    مدیران خودرو قواعد این بازی را رعایت نکرده است. با در نظر گرفتن حاشیه مصنوعی ساخته شده برای فیدلتی و دیگنیتی و سایر خودروها، نهایت حاشیه ممکن برای تیگو 8 پرو را در نظر گرفته سعی کرده تمام سود حاصل را به جیب خود بزند. طبیعی است با وقوف کامل به تخلفات سایر خودروسازان و سکوت دستگاههای ناظر بر آنها، از عدم پیگرد تخلف خودو نیز اطمینان کسب کرده است. ولی به این نکته توجه نکرده که اولا عدم وجود حاشیه بازار مانع از فروش محصولاتش خواهد شد و از سویی عدم توزیع منافع حاصل از حاشیه بازار، مخالفت نهادهای مختلفی را ایجاد خواهد کرد.

  6. سلام. آقا حامد اشاره دقیقی داشتند. حاشیه بازار و اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه مونتاژی، همواره به سود این گاری سازان تمام شده است. یک شاخصه اصلی برای ایرانیان در طول تاریخ، طمع بوده است. و همین طماع بودن، محرک بدی ها، زشتی ها، قحطی ها و حتی مایع بدبختی دست جمعی، که در جای، جای تاریخ قابل اثبات است. گاهی نیازی نیست تولید کننده خوبی باشی، بلکه فقط کافیست آشنایی خوبی با خوی مصرف کننده داشته باشید. برای مثال همین طماع بودن ایرانیان، در طول 42 سال گذشته همواره به نفع این مونتاژ کننده گان خودرو در ایران تمام شده است. اینکه من یک شبه 100 میلیون راحت به حسابم اضافه بشه، فکر می کنم کمک به ظالمان را برایم توجیه کند.

  7. توقف فروش کار عاقلانه و سنحیده ای بود ، این خودرو بیش از ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ نمیرزه و اگه متوقف هم نمیشد استقبال قابل توجهی در پی نداشت

  8. به نظر بنده می خواهند حق حساب خودشان را بگیرند بعد ۵۰ میلیون کم می کنند و بعد میگن حالا برو بفروش
    اگر واقعا راست میگن بروند سراغ ایران خودرو یا سایپا
    که دارن آشغالهای خودشان را به مردم غالب می کنند

  9. به نظر بنده می خواهند حق حساب خودشان را بگیرند بعد ۵۰ میلیون کم می کنند و بعد میگن حالا برو بفروش
    اگر واقعا راست میگن بروند سراغ ایران خودرو یا سایپا
    که دارن آشغالهای خودشان را به مردم غالب می کنند.
    چرا جراعت این مطالب را ندارید

  10. به نظرمن سیاست اقتصادی اینجورعیجاب میکنه که جلوی این قیمت گذاری عجولانه به موقع گرفته شد تابرسی دقیق تری انجام شودتادرآینده برای مردم ومسئولان مشکلاتی بوجود نیاد باشد که انشاالله برای بقیه تولیدات داخلی هم فکری کرد

  11. اینا همش سیاسته فردا ۵۰ تومنشو کم میکنن تازه مردم کلی هم خوشحال میشن در صورتی که قیمتش خیلی کمتر از این چیزاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا