مکمل بنزین
گوناگونخبر

ادامه روند طراحی و تولید موتورهای احتراقی توسط بی‌ام‌و

در‌حالی‌که بی‌ام‌و در حال دو برابر کردن برنامه‌های مربوط به خودروهای الکتریکی خود است، بخش مربوط به موتورها و خودروهای احتراقی این شرکت، نه‌تنها از دستور کار آن خارج نشده است بلکه همچنان در اولویت این خودروساز مستقر در مونیخ قرار دارد.

بنا بر برنامه‌های اعلام شده از طرف بی‌ام‌و قرار است در سال ۲۰۲۵ یک پلت‌فرم کاملا جدید و الکتریکی محور به‌نام Neue Klasse  و به‌صورت اختصاری NK را معرفی کند. احتمالا اولین خودرویی که تحت این پلت‌فرم جدید، تولید خواهد شد نسل بعدی سری ۳ است. به‌این ترتیب، نسل بعدی شاسی‌بلند X3 و سپس سایر مدل‌ها  بر‌اساس این پلت‌فرم عرضه خواهد شد.

فرانک وبر، رئیس بخش تحقیق و توسعه بی‌ام‌و در‌رابطه با موتورهای بنزینی و دیزلی اعلام کرده است که بسیاری از بازارهای خودرو بر‌خلاف آن‌چه که اعلام می‌شود به‌احتمال زیاد تا سال ۲۰۳۰ به‌طور‌کامل، برای برقی شدن خودروها آماده نخواهند بود و به‌همین دلیل مدل‌های مختلف بی‌ام‌و با موتورهای احتراقی همچنان مورد نیاز هستند. به‌همین‌دلیل بی‌ام‌و تا سال‌های آینده به ساخت موتورهای بنزینی و دیزلی پیشرفته و کا‌ر‌آمد، در خودروهای جدید خود، ادامه خواهد داد. همچنین بهبود طراحی و تولید موتورهای خود، در زمینه همگام شدن با مقررات سختگیرانه مربوط به محیط زیست را هم در‌نظر خواهد گرفت. بنا‌بر اعلام شرکت، موتورهای ۶ و ۸ سیلندر در‌آینده طراحی و تولید خواهند شد که این موتورها نسبت به نسل‌های قبلی خود، مصرف سوخت بهینه‌تری خواهند داشت و همچنین در زمینه انتشار بسیار کم آلاینده‌های CO2، کاملا موفق ظاهر خواهند شد.

بر‌اساس این استراتژی جدید، بی‌ام‌و در آینده کاملا متفاوت ظاهر خواهد شد و به‌عنوان مثال، نسل بعدی G90 BMW M5 در سال ۲۰۲۴ با یک پیشرانه پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود که در بخش احتراقی، از یک پیشرانه ۸ سیلندر استفاده خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود این نوع پیشرانه که قبلا در BMW Concept XM  معرفی شد در مدل‌های دیگری هم به‌کار گرفته شود.

البته در کنار این موارد، بی‌ام‌و به بخش الکتریکی، نیز کاملا متعهد است و قرار است از سال ۲۰۲۵ استاندارد‌های جدیدی را تعیین و اعلام کند.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا