مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس‌اوور جذاب هاوال H6 GT در استرالیا عرضه می‌شود

هاوال H6 که از سال 2020 وارد نسل سوم خود شد، در چین خودرویی بسیار محبوبی است و به همین دلیل گریت وال تصمیم گرفته نسخه‌های بیشتری از آن را در استرالیا عرضه کند. علاوه بر نسخه معمولی این خودرو که با نام H6 اولترا در استرالیا عرضه می‌شود، هاوال به‌تازگی تیپ جدیدی بنام H6 وانا را ارائه کرده و حالا هم نسخه کوپه و اسپرت‌تر آن را برای عرضه در استرالیا در نظر گرفته است. این خودرو در آگوست گذشته در چین با نام H6S معرفی شد اما گریت وال برای بازار استرالیا نام جذاب‌تر GT را در نظر گرفته است.

درحالی‌که اکثر خودروسازان در طراحی نسخه کوپه کراس‌اوورهای خود فقط بخش عقبی را تغییر می‌دهند، هاوال با بازطراحی بخش بزرگ‌تری از بدنه H6 پا را فراتر گذاشته است؛ بنابراین، در H6 GT علاوه بر خط سقف شیب‌دار، اسپویلر عقب یکپارچه و دیفیوزری روی سپر عقب با دو سر اگزوز، در جلو هم جلوپنجره و ورودی‌های هوا تغییر کرده‌اند تا با استایل کلی اسپرت‌تر خودرو هماهنگ شوند. این H6 کوپه 4,727 میلی‌متر طول، 1,940 میلی‌متر عرض و 1,729 میلی‌متر ارتفاع دارد که یعنی 74 میلی‌متر کشیده‌تر، 54 میلی‌متر عریض‌تر و 5 میلی‌متر بلندتر از نسخه معمولی خود است. فاصله محوری هردو نسخه اما یکسان و برابر با 2,738 میلی‌متر است.

در داخل نیز هردو نسخه به‌صورت استاندارد از صفحه آمپر 10.25 اینچی و نمایشگر لمسی 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره می‌برند. البته H6 GT به لطف صندلی‌های اسپرت و تریم‌های تزئینی منحصربه‌فرد از همتای معمولی خود متمایز شده است. این کراس‌اوور کوپه چینی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده زیادی هم مثل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره برخوردار است.

زیر کاپوت H6 GT یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 200 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ برساند. ازآنجایی‌که H6 GT کراس‌اوور اسپرت‌تری محسوب می‌شود، هاوال آن را به ترمزهای برمبو و لاستیک‌های میشلن برای هندلینگ بهتر هم مجهز کرده است.

هاوال تعداد محدود هزار دستگاه از H6 وانا را با قیمت 39,990 دلار استرالیا معادل 28,885 دلار آمریکا برای نسخه محرک جلو و 41,990 دلار استرالیا معادل 30,325 دلار آمریکا برای نسخه چهارچرخ محرک در این کشور عرضه کرده است اما تیپ اولترا هم به‌صورت نامحدود در استرالیا عرضه می‌شود و از زمان آغاز فروش در آوریل 2021 تاکنون حدود 3,500 دستگاه فروخته است. H6 GT هم انتظار می‌رود از سه‌ماههٔ دوم امسال در بازار استرالیا عرضه شود. قیمت این نسخه نیز بعداً اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا