مکمل بنزین
گوناگونخبر

لیست انتظار چهارساله برای نسل جدید تویوتا لندکروزر!

در اواسط سال گذشته درحالی‌که سیزده سال از عمر لندکروزر نسل 200 گذشته بود، تویوتا سرانجام نسل جدید این شاسی‌بلند افسانه‌ای را با کد 300 معرفی کرد. تنها چند ماه پس از معرفی لندکروزر جدید، تویوتا خبر از تقاضای بسیار زیاد برای این خودرو و زمان انتظاری در حدود یک سال خبر داد. در آن زمان حتی اعلام شد که برای جلوگیری از بازار سیاه، تویوتا به خریداران لندکروزر تا یک سال اجازه فروش نخواهد داد. بااین‌حال، ظاهراً از آن زمان تاکنون افراد بسیار بیشتری این شاسی‌بلند ژاپنی را سفارش داده‌اند زیرا حالا تویوتا رسماً اعلام کرده که لیست انتظار برای لندکروزر 300 به حدود چهار سال رسیده است.

این شرکت در وب‌سایت ژاپنی خود این زمان انتظار طولانی‌مدت را اعلام و از بابت آن عذرخواهی کرده است. تویوتا در این پیام گفته است:

از اینکه خودروهای ما را سفارش داده‌اید بسیار سپاسگزاریم. لندکروزر با استقبال بسیار خوبی در ژاپن و سراسر جهان مواجه شده است. صمیمانه پوزش می‌طلبیم که پس از ثبت سفارش، تحویل لندکروزر به شما زمان زیادی خواهد برد. از این بابت عذرخواهی می‌کنیم. اگر اکنون سفارش دهید، زمان تحویل ممکن است چهار سال دیگر باشد. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که زمان تحویل را برای خریداران خود کوتاه کنیم. از اینکه درک می‌کنید متشکریم

 

هرچند لندکروزر جدید در بازارهای مختلف جهانی خصوصاً کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مثل امارات با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه شده اما تویوتا اعلام کرده است که این خودرو به دلیل فروش پایین در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد. بااین‌حال، آمریکایی‌ها می‌توانند بجای لندکروزر برادر لوکس آن یعنی نسل جدید لکسس LX را خریداری کنند. این شاسی‌بلند لوکس با قیمت پایه 88,245 دلار از سه‌ماهه اول سال 2022 در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

لکسس LX جدید نه‌تنها از پلت‌فرم مشترکی با لندکروزر استفاده می‌کند بلکه در پیشرانه و گیربکس هم با آن اشتراک دارد. این یعنی زیر کاپوت پرچم‌دار لکسس یک موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که 410 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک متصل شده است. لکسس LX در بازار آمریکا با رقبای سرسختی مثل کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور و جیپ گرند واگنییر مواجه خواهد بود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. اوناهم از ایرانخودرو سایپا یاد گرفتن .بلخره مدیریتو و به شرق و غرب صادر کردیم

  2. انقلاب صادر کردیم
    اونا توی همه زمینه ها از ما درس گرفتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا