مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال ورود Chery Exeed LX ET-i Hybrid به اروپا، قیمت پایه ۲۳۶۰۰ دلار

 چری یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان خودرو در کشور چین است و به‌سبب حضور گسترده این برند در کشور ما توسط گروه خودرو‌سازی مدیران‌خودرو، برای بسیاری از مردم، شناخته شده است. این کمپانی علاوه‌بر تولید محصولات متنوع با عنوان برند چری، دارای زیر‌مجموعه‌های مختلفی بوده که آن‌ها نیز به تولید خودرو مشغول هستند. از جمله این زیر‌مجموعه‌ها Exeed  است که سودای حضور در بازار‌های بین‌المللی را دارد. تصویر فوق مربوط به  LX ET-i یکی از محصولات اکسید است.

نمای ‌ظاهری:

در قسمت جلویی، از چراغ‌های باریک استفاده شده است که توسط یک نوار سیاه‌رنگ با نوشته EXEED  بر‌روی آن، به یکدیگر متصل شده‌اند و چهره‌ای اسپورت به خودرو داده است. در قسمت زیر چراغ‌ها هم جلو‌پنجره، با نوارهای کرومی افقی، قرار دارد. در قسمت جانبی، شاهد خطوط نسبتا نرم هستیم که در کنار رینگ‌های شش‌پره دو‌به‌دو موازی، مکمل بخش‌های دیگر خودرو است و از طراحی متناسبی بهره می‌برد.

نمای داخلی:

در داخل خودروی جدید، از یک طراحی آینده‌نگرانه استفاده شده است. در این قسمت، چری از یک صفحه‌نمایش کنترل مرکزی ۱۲.۳ اینچی استفاده کرده است. LX ET-i از جدید‌ترین سیستم خودرویی چری و فضای ابری هوشمند استفاده می‌کند. این سیستم قادر است یک تجربه متفاوت از تعامل تکنولوژیکی بین انسان و ماشین را در اختیار مالک خود قرار دهد. فرمان دی‌کات با ظاهری اسپورت، صندلی‌های چرمی با کیفیت مناسب، حذف بسیاری از دکمه‌های فیزیکی و طراحی مینیمالی و فضای سرنشینان مناسب از مشخصات این محصول جدید چری است.

مشخصات فنی:

LX ET-i یک خودروی هیبریدی است که به سیستم جدیدی با نام Starcore ET-i Full Engine Super Hybrid Technology  در کنار گیر‌بکس DHT با سه موتور، ۹ حالت رانندگی، ۱۱ سرعت، در کنار عمر طولانی باطری و مصرف سوخت بهینه مجهز شده است.

منظور از سه موتور، موتورهای الکتریکی دو‌گانه و یک موتور احتراق داخلی ۱.۵ لیتری توربو‌شارژ با حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر است.

این‌که این خودرو دارای ۹ حالت است بدین مفهوم است که رانندگی با آن شامل حالت‌های تک موتوره الکتریکی خالص، دو‌موتوره الکتریکی خالص،‌ رانندگی موتور مستقیم، رانندگی موازی، شارژ پارکینگ، شارژ رانندگی و … می‌شود که می‌تواند با توجه به شرایط و سناریو‌های مختلف جاده تغییر کند. به‌طور مثال، سیستم، به‌صورت خودکار، در زمان شلوغی، در حالت رانندگی، شارژ خواهد شد.

۱۱ سرعت هم به ۱۱ وضعیت رانندگی  از جمله شروع، سرعت متوسط و کم، جاده رو‌گذر، سبقت، چراغ قرمز، ازدحام، بزرگ‌راه، سفر‌های طولانی، جاده کوهستانی، یخ، برف، گل و شن و … اشاره دارد.

این خودرو دارای بسته باتری لیتیومی سه تایی ۱۹.۲۷ کیلو‌وات ساعتی است که با یک باک، قادر به طی مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر با مصرف سوخت ۴.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را دارد و به گفته چری، در حالت برقی،‌مصرف سوخت، یک لیتر در ۱۰۰۰ کیلومتر است.

نتیجه:

فناوی چری به‌کار‌رفته در موتور این خودرو، بسیار نو‌آورانه است. باید منتظر بمانیم تا ببینیم تاثیر این تکنولوژی، در خودروهای با انرژی‌های جدید، به‌چه‌صورت خواهد بود.

نسخه قبلی این خودرو یعنی Exeed X که یک نسخه سوختی بود قبلا در بازار اروپا موجود بود، به‌همین‌دلیل انتظار می‌رود نسخه جدید این خودرو نیز در بازار اروپا حضور داشته باشد. LX ET-i در بازار چین، با قیمت پایه ۲۳۶۰۰ دلار پیش‌فروش می‌شود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا