مکمل بنزین
گوناگونخبر

پورشه تایکان برای شارژ شدن به کمتر از ۲.۵ ساعت زمان نیاز دارد!

پورشه تایکان رکورد جدیدی در کتاب جهانی گینس به ثبت رساند. این خودرو در حال حاضر رکورد کوتاه‌ترین زمان صرف شده برای شارژ در یک سفر بین ایالتی را از آن خود کرده است. پورشه تایکان به تازگی در حالی که تنها ۲ ساعت و ۲۶ دقیقه و ۴۸ ثانیه برای شارژ شدن زمان لازم داشت، از لس آنجلس کالیفرنیا به نیویورک رانندگی کرد.

این سفر ۲۸۳۴.۵ مایلی (۴۵۶۱.۶ کیلومتر) توسط وین گردس که یک پورشه تایکان استاندارد ۲۰۲۱ را می‌راند انجام شد. خودروی ذکر شده از باتری پرفورمنس پلاس بهره می‌برد و دارای یک سری امکانات لوکس از جمله پکیج پرمیوم، کروز کنترل تطبیقی و صدای پورشه اسپرت برقی بود.

گردس به منظور ثبت این رکورد باید با دقت تمام توقف‌ها را ذکر می‌کرد و برای هر شارژ، شاهدان مستقلی پیدا می‌کرد. پس از طی کردن هر مایل، پیش از آن‌که هئیت داوران رکورد گردس را ثبت کنند، داده‌های GPS چک می‌شد. لازم به ذکر است که پورشه تایکان در تمام این مسیر فیلم برداری شد. اما، رکورد قبلی چقدر به رکورد جدید نزدیک بود؟ نه خیلی! زمانی که گردس باید از آن پیشی می‌گرفت ۷ ساعت و ۱۰ دقیقه و ۱ ثانیه بود.

وین گردس در این باره می‌گوید: “من بسیار مفتخرم. و صادقانه بگویم، کمی هم از ارقام رکورد جدید سورپرایز شده‌ام.” او در ادامه گفت: “تایکان حتی بهتر از آنچه انتظار می‌رفت عمل کرد.” با این حال برخی از این‌ عملکردها باید بهبود پیدا کنند. گردس پیش از شروع سفر خود، با استفاده از Plug Share و برنامه Electrify America مسیر خود را چک کرد و توانست سریع‌ترین شارژرهای ممکن را پیدا کند.

وین گردس می‌گوید: “اگر بخواهم عملکرد خودروهای برقی‌ای که تا به حال رانده‌ام را از نظر شارژ شدن مقایسه کنم، باید بگویم که تایکان بهترین است. اولین باری که از یک شارژر ۳۵۰ کیلوواتی استفاده کردم، شارژ خودرو در تنها ۲۲ دقیقه از ۶ درصد به ۸۲ درصد رسید.”

پورشه تصمیم گرفت زمان کل این سفر را اعلام نکند (احتمالا گردس تصمیم گرفته کمی استراحت کند.)، اما بهترین زمانی که تا به حال از سفرهای بین‌المللی پورشه تایکان ثبت شده ۴۴ ساعت و ۲۵ دقیقه و ۵۹ ثانیه است که در ژانویه ۲۰۲۱ اعلام شده. حتی اگر این سفر در زمانی تقریبا مشابه زمان ذکر شده انجام شده باشد، زمان شارژ باتری‌ها قسمت خیلی کوچکی از زمان کل سفر بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا