Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

ظرفیت فروش مرسدس بنز G کلاس تا پایان سال 2024 پر شده است!

مرسدس بنز G کلاس سال گذشته به رکورد فروش جدیدی دست پیدا کرد زیرا فروش این جعبه لوکس به بیش از 41 هزار دستگاه رسید. فعلاً اما دیگر امکان خرید G کلاس وجود ندارد زیرا طبق گزارش جدیدی، مرسدس بنز پذیرش سفارشات خرید برای این شاسی‌بلند لوکس را بسته است. علاوه بر این، گفته می‌شود تاریخ تحویل G کلاس به خریداران قبلی هم تا سه‌ماهه پایانی سال 2024 ادامه خواهد داشت.

خریداران جدید این خودرو گفته‌اند که مرسدس بنز پس از 17 ژانویه دیگر پذیرش سفارش خرید برای G کلاس نداشته است. همچنین گفته شده چندین درخواست سفارش توسط نمایندگی‌ها هم رد شده است. مرسدس بنز اما فعلاً در مورد این گزارش‌ها اظهارنظری نکرده است. بااین‌حال میدانیم که طی ماه‌های اخیر بسیاری از خودروسازان جهانی برای پاسخ به تقاضای محصولات خود با چالش مواجه شده‌اند. این شرکت‌ها با کمبود جهانی تراشه و همین‌طور دیگر مشکلات در زنجیره تأمین قطعات دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به همین دلیل تولید خودروهای محبوب و پرفروش در حال حاضر آسان نیست.

بنابراین، اگر G کلاس امسال هم به‌اندازه سال گذشته در بازار محبوب باشد، مرسدس قطعاً برای پاسخ به این تقاضا به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. همچنین هرچند نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از بهبود اوضاع تأمین قطعات دیده می‌شود ولی بااین‌حال انتظار نمی‌رود امسال این مشکل به‌طور کامل برطرف شود. G کلاس برای مدل 2019 با نسل کاملاً جدیدی به بازار آمد و به‌تازگی هم یک به‌روزرسانی جزئی را تجربه کرده است. این به‌روزرسانی فاقد تغییرات قابل‌توجه بیرونی است ولی در داخل نمایشگرهای بزرگ‌تر و جدیدترین نرم‌افزار اطلاعاتی-سرگرمی ارائه شده است.

این خودرو در ایالات‌متحده در دو مدل G550 و G63 AMG عرضه می‌شود که هردو به یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو مجهز هستند. این موتور اما در مدل اول 422 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که در G63 این اعداد با تقویت AMG به 585 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. در بازارهای دیگری مثل اروپا اما علاوه بر این دو مدل، نسخه‌های دیزلی G350d با 286 اسب بخار قدرت و G400d با 330 اسب بخار قدرت هم عرضه می‌شوند. قیمت G550 در آمریکا از 132,800 دلار و قیمت G63 از 157,500 دلار آغاز می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.