مکمل بنزین
گوناگونخبر

کمپانی BMW تولید i3 را متوقف می‌کند

با اینکه تقریبا یک دهه از عمر BMW i3 می‌گذرد، اما این خودرو همچنان آنقدر خوب است که گویی از آینده آمده باشد. با این وجود و علیرغم آنکه هنوز مدت زیادی از تولید BMW i3 نگذشته است، باواریایی‌ها تصمیم گرفته‌اند تولید این خودرو را در ماه‌های آینده متوقف کنند. i3 چرخه زندگی ۹ ساله خود را با فروش تقریبا ۲۵۰۰۰۰ دستگاه خودرو در سراسر جهان به پایان می‌رساند. این رقم بالایی است و موفقیت خوبی محسوب می‌شود اما با این حال i3 قرار نیست بخشی از آینده برقی شدن این کمپانی باشد.

یکی از سخنگویان BMW که نخواسته نامش فاش شود در صحبت با autocar تائید کرد که آخرین مدل i3 در ماه جولای در کارخانه Leipzig ساخته خواهد شد. این تصمیم به منظور جا دادن به نسل سوم Mini Countryman که قرار است در همین کارخانه مونتاژ شود گرفته شده است.

BMW i3، سال گذشته با این توضیح که تولید این خودرو در سال بعد در سراسر جهان به پایان خواهد رسید، به دلیل پایین بودن فروشش از بازار ایالات متحده خارج شد. پس از خروج، برای این برند یک شکاف در این بخش به وجود خواهد آمد، البته این وقفه موقتی خواهد بود چرا که ورود نسل بعدی مینی هاچ بک کاملا الکتریکی، قریب الوقوع است.

علیرغم کاهش تقاضا در اواخر عمرش در ایالات متحده، عملکرد جهانی این خودرو ستودنی است. پس از به روز رسانی این مدل در سال ۲۰۱۹، این شرکت اعلام کرد که فروش جهانی BMW i3، ۳۰ درصد افزایش یافته است. این باعث شد که BMW، تنها یک سال بعد تولید ۲۰۰۰۰۰مین خودرو از این مدل را جشن بگیرد. این امر باعث شد کمپانی BMW تعداد خودروهای تولیدی خود را از ۱۱۶ عدد به ۲۵۰ دستگاه در روز برساند.

به هر حال، نابودی i3 قریب الوقوع بود، چرا که هم‌اکنون در برابر پیشنهادات بهتری مانند شورلت بولت قرار گرفته که عملکرد، رنج، و ظاهر بهتری دارند و از نظر قیمت هم از این خودرو بهتر هستند. به روزرسانی ذکر شده که در سال ۲۰۱۹ انجام شده ظرفیت مدل را به ۴۲.۲ کیلووات ساعت افزایش داد این امر در حالی که خروجی ۱۷۰ اسب بخاری را حفظ کرد برد خودرو را از ۱۱۵ به ۱۵۳ مایل افزایش داد.

BMW قبلا گفته بود که i3 در زمان عرضه انتظارات مشتریان خود را برآورده نکرده است. و دلیل آن طراحی عجیب و غریب خودرو و پیشرانه‌ای که با در نظر گرفتن تحرک شهری توسعه یافته بود ذکر شد. این در حالی بود که برخی از مالکان i3 از این خودرو برای سفرهای بین جاده‌ای و طی کردن مسافت‌های طولانی استفاده می‌کردند. خوشبختانه به نظر می‌رسد BMW این مشکلات را در طیف فعلی خودروهای برقی خود برطرف کرده است‌. از خودروهای الکتریکی این نسل می‌توان به i4 و ix و همچنین ix1 و ix3 SUV که در آینده وارد بازارهای بین‌المللی می‌شوند اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا