مکمل بنزین
گوناگونخبر

برند چینی کوروس با سدان جذابی بازخواهد گشت

خودرویی که در تصاویر می‌بینید کوروس 6 است. این سدان زیبایی است که تا پایان امسال در بازار چین عرضه خواهد شد. این خودرو نشان‌دهنده بازگشت برند کوروس است که با مشکلاتی مواجه شده بود. این برند زمانی که در سال 2007 به‌عنوان جوینت ونچری بین چری و یک شرکت اسرائیلی تأسیس شد، بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسید اما متأسفانه فروش کوروس ناامیدکننده بود مالکیت آن در طول سال‌ها بارها تغییر کرد. در حال حاضر بزرگ‌ترین سهامدار کوروس گروه بائوننگ (Baoneng) است که در سال 2017 به میزان 63 درصد از سهام کوروس را خریداری کرد. چری نیز هم‌اکنون 25 درصد از سهام این برند را در اختیار دارد.

کوروس 6 طی رویدادی رسانه‌ای که اوایل هفته گذشته توسط بائوننگ برگزار شد به نمایش درآمده است. در همین رویداد، بائوننگ از یک برند جدید و یک خودروی جدید دیگر هم رونمایی کرده است. این برند بائو (Bao) نام دارد و اولین محصول آن با نام بائو GX5 رونمایی شده است. این یک کراس‌اوور الکتریکی با برد 700 کیلومتری است. البته شاید عرضه GX5 از طریق برند کوروس بهتر بود اما همان‌طور که میدانیم، خودروسازان چینی به ایجاد برندهای زیاد علاقه دارند؛ بنابراین در حال حاضر گروه بائوننگ دو برند کوروس و بائو را در اختیار دارد. این گروه همچنین از طریق قراردادی با گروه پژو-سیتروئن، به تولید سدان لوکس DS 9 در چین هم مشغول است.

کوروس 6 در دو نسخه بنزینی و الکتریکی به بازار عرضه می‌شود. نسخه بنزینی از یک موتور 1.5 لیتری توربو با 177 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه متصل است. این مدل ظرف 8.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر 6.4 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این اعداد اما برای سال 2022 خیلی چشمگیر نیستند زیرا بسیاری از رقبا از پیشرانه‌های 1.5 لیتری توربو قدرت‌های بسیار بیشتری می‌گیرند و گیربکس‌های هفت یا هشت سرعته دوکلاچه ارائه می‌کنند.

نسخه الکتریکی کوروس 6 در این رویداد به نمایش درنیامده و فقط یک تصویر از آن منتشر شده است. این نسخه همان طراحی همتای بنزنی خود را دارد که فقط جلوپنجره آن حذف شده است. کوروس 6 الکتریکی به یک موتور برقی با 203 اسب بخار قدرت مجهز است که شتاب صفرتاصد 7.6 ثانیه را فراهم می‌کند. این خودرو با دو نوع باطری 52 کیلووات ساعتی یا 72 کیلووات ساعتی قابل خریداری خواهد بود که به ترتیب برد 450 یا 600 کیلومتری را ارائه می‌کنند. هردو نسخه این سدان جدید چینی 4,800 میلی‌متر طول و 1,874 میلی‌متر عرض داشته و فاصله محوری آن‌ها 2,820 میلی‌متر است اما ارتفاع نسخه بنزینی 1,460 میلی‌متر و نسخه الکتریکی 1,492 میلی‌متر اعلام شده است.

دو نسخه در داخل تا حد زیادی باهم یکسان هستند. مهم‌ترین ویژگی در اینجا یک نمایشگر بزرگ عمودی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر کوچک‌تر برای صفحه آمپر است. کوروس 6 قرار است از سه‌ماهه پایان امسال ابتدا در نسخه بنزینی و سپس الکتریکی در بازار خودروی چین عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا