Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

محصولات کیتون، با شرکت جوینت ونچری دیار خودرو (سانیار موتور پارسیان) به ایران می‌آید!

نیمه اول سال جاری بود که دو شرکت کارمانیا و ایساتیس موتور کارا برای ورود و مونتاژ محصولات ناشناخته برند کیتون چین، دعواهای رسانه ای بسیاری را راه انداخته بودند. البته مستندات نمایندگی رسمی کیتون برای ایساتیس موتور کارا قوی‌تر بود؛ ولی به هرحال خبری از عرضه محصولات این برند گمنام چینی توسط این دو شرکت نشد.

اما اکنون که در آخرین فصل سال قرار داریم، باتوجه به اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، می‌توان فهمید که شرکت سانیار موتور پارسیان که شرکتی جوینت ونچر بین دیار خودرو و ساینو چین بوده، نمایندگی کیتون را برای عرضه محصولات این برند در ایران بدست آورده و البته هم اولین نمونه های آزمایشی آن، بزودی وارد کشور می‌شوند!

باتوجه به تصاویر مذکور، می‌توان فهمید که شرکت جوینت ونچری سانیار موتور پارسیان، قصد دارد تا پیکاپ کیتون 7 را در دو تیپ و یک کراس اوور این شرکت که احتمالا V60 خواهد بود را در خطوط مونتاژی دیار خودرو به تولید برساند.

مشخصات کیتون V60

وی60 شرکت کیتون که در سال 2015 معرفی شده، در بازارهای جهانی با سه تیپ عرضه می‌شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که حتی در تیپ فول هم، واقعا آپشن و یا قوای محرکه شگفت انگیزی در این خودرو قابل مشاهده نیست.

حتی باتوجه به ابعاد خودرو، موتوری قوی هم برای وی60 در نظر گرفته نشده؛ بطوریکه این خودرو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده و با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید 114 اسب بخار، قدرت و 150 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

از امکانات این خودرو می‌توان به نمایشگر 8 اینچی لمسی به همراه مسیریاب، تنظیم برقی زاوایای آینه‌های جانبی، شیشه بالابرهای برقی، فرمان برقی، دو کیسه هوا، دوربین دید عقب به همراه سنسورهای هشداردهنده موانع در پشت خودرو، 6 بلندگو، دارای سه ردیف صندلی (7 نفره)، تریم چرمی صندلی ها و رودری و… اشاره کرد.

پیکاپ کیتون 7

پیکاپ کیتون 7 را میتوان همان فودی F22 و دایون V5 (مکث کلوت) نامید. خودروهایی که براساس توافقات انجام شده، هر یک در منطقه ای عرضه میشوند؛ اما اینجا و در ایران، قرار بود تا هر سه خودرو در کشورمان عرضه شوند. البته این‌طور که برخی اخبار وجود دارد، فعلا پروژه عرضه فودی F22 در زامیاد متوقف شده و از میان سه خودرو نام‌برده، تنها دایون V5 با نام مکث کلوت توسط مکث موتور عرضه شده است. اکنون هم باید منتظر عرضه کیتون 7 در سال آینده توسط دیار خودرو باشیم.

در رابطه پیشرانه کیتون 7 شرکت دیار خودرو (سانیار موتور پارسیان)، باید گفت که براساس تصاویر اسنادی که در بندهای ابتدایی این مطلب اشاره شد، تنها می‌توان فهمید که بیس موتوری آن، 2.4 لیتری است. البته بهتر است بدانید که باتوجه به شراکتی که کیتون با برخی برندهای چینی دارد، این برند دو موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ را نیز در اختیار دارد. فعلا با قطعیت نمیتوان گفت که کدام موتور برروی کیتون 7 نصب خواهد شد؛ اما باتوجه به مجهز بودن خودرو مکث کلوت به موتور 2.4 لیتری توربوشارژ، شاید دیار خودرو هم نخواهد از رقبای خود کم بیاورد…

لازم به ذکر بوده که نسخه تنفس طبیعی توانایی تولید 136 اسب بخار، قدرت و 200 نیوتن متر، گشتاور را دارد. نسخه توربوشارژ هم توانایی تولید 218 اسب بخار، قدرت و 320 نیوتن متر، گشتاور را دارد. همچنین باید گفت که کیتون 7 با گیربکس دستی وارد بازار خواهد شد.

از امکانات رفاهی و ایمنی احتمالی این پیکاپ می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • رینگ آلومینیومی تراش خورده و دو-رنگ
  • قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب
  • مانیتور لمسی همراه با TPMS
  • سیستم کروزکنترل
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
  • تنظیم الکترونیکی تهویه مطبوع
  • تریم چرمی صندلی ها و فرمان
  • حالت های دیفرانسیل 4L، 4H و 2H
  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • مجهز به تایرهای AT
  • تنظیم برقی صندلی راننده
  • و…
3 دیدگاه
  1. علیرضا می گوید

    کی اجازه میده این آت آشغالا بیاد ایران؟!

  2. ناشناس می گوید

    اشغاللااااا

  3. حمید می گوید

    سلام. این خل و چل ها چیه آوردند. کسی پیدا میشه برای این عقب مانده پول میلیونی بده؟ خدا پناه می برم به تو.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.