مکمل بنزین
گوناگونخبر

خرید 34 درصد از سهام میتسوبیشی توسط نیسان!

Mitsubishi-logo-on-the-wet-car

شاید فکر کنید رسوایی کنونی میتسوبیشی، باعث فاصله گرفتن خودروسازهای دیگر از این کمپانی بشود، اما حقیقت برای نیسان چیز دیگری است. کمپانی نیسان موتور قصد خرید 34 درصد از سهام میتسوبیشی به قیمت 2.1 میلیارد دلار و تبدیل شدن به سهام ‌دار اول این کمپانی را دارد. 

با این اقدام نیسان کنترل Mitsubishi Heavy Industries را به دست خواهد گرفت. در حال حاضر سهم نیسان از این کمپانی 20 درصد است. دلیل اصلی این تصمیم، تمرکز بیشتر بر بازارهای آسیایی نسبت به آمریکا است، زیرا نیسان می‌تواند از محبوبیت میتسوبیشی در کشورهایی نظیر تایلند و اندونزی بهره ببرد. این دو کمپانی در یک بیانه متعهد به همکاری در زمینه های خرید، طراحی و تولید مشترک خودرو، اشتراک در تکنولوژی، بکارگیری شرکت‌های مشترک و رشد بازار فروش شدند.

فعالیت نیسان و میتسوبیشی مدت‌هاست که در ژاپین پیوند خورده است. جایی که این دو کمپانی به توسعه و تولید خودروهای کوچک، ون‌‌ها و وانت‌های کوچک و ون‌های مسافر‌بری همانند میتسوبیشی eK Wagon و eK Space و نیسان Dayzو Dayz Roox میپردازند. این چهار مدل همچنین اولین خودروهای معرفی شده در لیست رسوایی مصرف سوخت کمپانی میتسوبیشی قرار دارند.

محبوبیت این خودروهای کوچک شهری در ژاپن لازمه موفقیت هر خودروسازی بوده و گزراش‌ها حاکی از آن است که 60 درصد فروش داخلی میتسوبیشی و 30 درصد فروش نیسان را شامل می‌شوند. این دو خودروساز زمینه‌سازی برای تولید خودروهای کوچک تمام برقی در آینده را نیز فراهم نموده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا