مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیش‌نمایش کراس‌اور مزدا CX-60 2023

مزدا عکس‌هایی از مدل جدید خود با نام CX-60 را منتشر کرد. با رو‌نمائی از این کراس‌اور، این شرکت، شکاف بین محصولات تولیدی خود را باز هم کمتر خواهد کرد. CX-60 با قرار گرفتن در بالای CX-50 که در‌سال ۲۰۲۱ عرضه شد، به این شرکت ژاپنی کمک می‌کند تا با پلت‌فرمی مبتنی بر دیفرانسیل عقب و طراحی مجلل، با سرعت بیشتری به‌سمت بازار خودروهای لوکس، حرکت کند.

این خودرو بحث معماری دیفرانسیل عقب را حداقل در مورد محصولات مزدا مجددا باز خواهد کرد. جزئیات رسمی بسیار اندکی در‌مورد CX-60 انتشار یافته است اما ظاهرا یکی از پیشرانه‌های مورد استفاده برای این خودرو یک پیشرانه پلاگین‌هیبریدی(بنزینی-الکتریکی) خواهد بودکه حول یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ساخته خواهد شد. این موتور، قادر خواهد بود توانی در حدود ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت، تولید کند. همچنین، در‌حالت استاندارد، این خودرو به‌صورت دیفرانسیل عقب می‌باشد، که سیستم چهار‌چرخ متحرک هم با صرف هزینه اضافه، قابل دسترس خواهد بود.

در‌حالی‌که تصاویر رسمی کمی از این خودرو توسط مزدا منتشر شده است اما تصاویر جاسوسی به‌دست‌آمده در نوامبر ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که طراحان CX-60 سعی کرده‌اند نسبت‌هایی که از یک خودروی دیفرانسیل عقب انتظار می‌رود را در طراحی ظاهری این خودرو رعایت کنند. کاپوت، نسبتا بلند است. برای مقایسه، از CX-50 بسیار بلند‌تر است. جلو‌پنجره به‌شکل محصولات مزدا باقی مانده است و به‌همین‌دلیل برای بیننده کاملا آشنا است. این جلو‌پنجره‌ها در در ادامه به چراغ‌های ال‌ای‌دی نازک می‌‌رسند.

مزدا CX-60 را در ۸ مارس به‌صورت آنلاین معرفی خواهد کرد، اما این‌که این خودرو در چه بازارهایی به‌فروش برسد هنوز معلوم نیست. به‌طور مثال، گزارشاتی قبلا اعلام شده بود مبنی بر‌این‌که این خودور در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد. مزدا قصد دارد یک نسخه سه‌ردیفه از CX-60 با نام CX-80 را هم عرضه کند. همچنین مزدا قصد دارد اس‌یو‌وی‌های بزرگ‌تر با نام‌های CX-70 و CX-90 را برای بازارهایی چون آمریکا معرفی و تولید کند.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا