مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید FJ کروزر متوقف می‌شود؛ خداحافظ غول!

تویوتا بزودی تولید خودروی FJ کروزر را متوقف می‌کند. فروش ضعیف این خودرو در سال 2014، عرضه محدود و توقف عرضه در ایالات متحده؛ از جمله دلایل تویوتا برای خداحافظی از این غول دوست داشتنی است.

تویوتا FJ کروزر هم‌اکنون در کشورهایی مانند؛ استرالیا و ژاپن تولید شده و تویوتا، با توقف تولید آن در ماه آگوست، بخش شاسی بلندهای خود را بعد از 10 سال یک پارچه می‌کند.

2005-65353-2007-toyota-fj-cruiser1

تولید FJ کروزر در سال 2006 به طور انحصاری با موتور 4 لیتری V6 بنزینی آغاز شده بود. مدل امروزی آن که در استرالیا به تولید می‌رسد 380 نیوتن متر گشاور دارد و از یک گیربکس اتوماتیک پنج سرعته و سیستم 4WD بهره می‌برد. مدل ارزان قیمت FJ کروزر مجهز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و سیستم 2WD است.

FJ کروزر بر روی پلت‌فرم لندکروزر پرادو ساخته شده و شکل ظاهری اش، آن را تبدیل به یک خودروی جالب و منحصر به فرد کرده بود و حالا به علت فروش کم و ناموفق این محصول، باید منتظر توقف تولیدش باشیم.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا