مکمل بنزین
گوناگونخبر

تخریب‌گر BYD فروردین ماه عرضه می‌شود!

بی‌وای‌دی دسترویر ۰۵ جدید، یک سدان جمع‌و‌جور است که در ماه مارچ در بازارهای چین عرضه خواهد شد. این خودرو اولین محصول از سری مجموعه وارشیپ بی‌وای‌دی بوده که به‌صورت برقی و پلاگین‌هیبریدی عرضه خواهد شد و مخاطب آن بیشتر جوانان است.

دسترویر ۰۵ به‌شکل یک سدان کوپه ساده است. طراحی خودرو، به‌خودی خود واقعا جذاب است اما با نام Destroyer که به‌معنای نابودگراست چندان مطابقتی ندارد.

کمی تغییر در طراحی جلوی خودرو به‌خصوص در بخش کاپوت، به‌گونه‌ای که حالت عصبانیت را به ظاهر آن القا می‌کرد،‌ می‌توانست هم در جذابیت خودرو تاثیر بیشتری داشته باشد و هم با نام آن تطبیق بیشتری می‌یافت. بی‌وای‌دی این زبان طراحی را marine aesthetics نامیده است. ابعاد این خودرو ۴۷۸۰/۱۸۳۷/۱۴۹۵ میلیمتر و فاصله محوری آن ۲۷۱۸ میلیمتر است.

بی‌وای‌دی دسترویر ۰۵ از موتور جدید بی‌وای‌دی با نام DM-i جدید که یک سیستم سوپر هیبرید است بهره می‌برد. این موتور، ترکیبی از یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی است. موتور بنزینی، توان ایجاد ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۵ نیتون‌متر گشتاور را دارد. بی‌وای‌دی هنوز اطلاعات مربوط به ترکیب این موتور را به‌طور رسمی تایید نکرده است اما خودروهای دیگر این کمپانی که از موتورهای مشابه استفاده می‌کنند دارای ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۶ نیوتن‌متر گشتاور و ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن‌متر گشتاور هستند.

بنابراین ما انتظار داریم توان موتور دسترویر ۰۵ در همین رنج ذکر شده باشد. بی‌وای‌دی ادعا کرده است که مصرف سوخت این خودرو برای حداکثر طی مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر، برابر با ۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

فضای داخلی، مدرن و زیبا است با جزئیاتی قرمز و تزئیناتی جذاب. کلاستر، یک صفحه نمایش ۸.۸ اینچی است و صفحه‌نمایش اصلی، ۱۵.۶ اینچ است. این صفحه می‌تواند از حالت افقی به حالت عمودی بچرخد و تغییر کند. صندلی‌ها اسپرت هستند و ارگونومی مناسبی دارند و فضای کافی سر و پا برای سرنشینان عقب، به‌اندازه کافی است.

قیمت دسترویر ۰۵ هم بین ۱۹۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ دلار خواهد بود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا