مکمل بنزین
گوناگونخبر

نابودی هزاران خودروی لوکس در آتش‌سوزی کشتی باری

یک کشتی باری بنام «فلیسیتی آیس» (The Felicity Ace) حامل نزدیک به 4 هزار دستگاه از خودروهای گروه فولکس‌واگن در سواحل پرتغال دچار آتش‌سوزی شده است. تمام 22 خدمه این کشتی توسط نیروی دریایی پرتغال نجات پیدا کرده‌اند و اکنون در سلامت هستند اما سرنوشت خودروهای داخل کشتی که طبق گزارش‌ها به مقصد ایالات‌متحده حرکت می‌کرده‌اند مشخص نیست. فلسیتی آیس در 21 بهمن بندر آمدن آلمان را ترک کرد و انتظار می‌رفت صبح روز 4 اسفند در رود آیلند پهلو بگیرد. این کشتی حامل خودروهایی از برندهای فولکس‌واگن، آئودی، لامبورگینی، پورشه و بوگاتی بوده و در اقیانوس اطلس دچار سانحه شده است.

به گزارش رویترز، سخنگوی پورشه و بنتلی اعلام کرده‌اند که حدود ۱۱۰۰ دستگاه پورشه و ۱۸۹ دستگاه بنتلی در این کشتی بوده است. آئودی هم تأیید کرده است که بخشی از خودروهای این کشتی متعلق به این برند بوده اما به تعداد آن‌ها اشاره‌ای نکرده است. یکی از سخنگویان گروه فولکس‌واگن در این رابطه گفته است:

ما از حادثه‌ای که برای یک کشتی باری حامل خودروهای گروه فولکس‌واگن از طریق اقیانوس اطلس رخ داده مطلع شده‌ایم ولی در حال حاضر از هیچ آسیبی اطلاع نداریم. ما با مقامات محلی و شرکت کشتیرانی برای بررسی علت این حادثه همکاری می‌کنیم

این کشتی در صبح روز چهارشنبه 27 بهمن به دنبال آتش‌سوزی در یکی از عرشه‌های باری خود سیگنال خطر مخابره کرد. سپس خدمهٔ کشتی سوار بر قایق نجات شده و یک کشتی نفت‌کش یونانی آن‌ها را از اقیانوس گرفته است. در همان روز چهارشنبه 11 نفر از خدمه توسط یک هلیکوپتر نیروی دریایی پرتغال به ساحل برده شدند درحالی‌که تصاویر نشان داده‌اند که دود از فلیسیتی آیس بلند می‌شود. گفته می‌شود مقامات در کل روز چهارشنبه در تلاش برای مهار آنش بوده‌اند اما نه پورشه و نه فولکس‌واگن نمی‌دانند که آیا امکان نجات خودروها وجود دارد یا نه. به گفتهٔ پورشه، فعلاً جزئیاتی در مورد خودروهای داخل کشتی در دست نیست.

فلیسیتی آیس که در سال 2005 ساخته شد، 200 متر طول و 31 متر عرض دارد. این کشتی ظرفیت حمل 17,738 تن بار را دارد و در هنگام حادثه با وجود 4 هزار خودرو تقریباً در وضعیت بار کامل بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا