مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

با بهترین و بدترین برندهای خودرویی بازار آشنا شوید

کانسومر ریپورتز (Consumer Reports) هرسال با استفاده از داده‌های مختلف، لیستی از بهترین و بدترین برندهای خودرویی بازار را منتشر می‌کند. در این رتبه‌بندی، امتیازات آزمون‌های جاده‌ای، رضایت مالکین، ایمنی و قابلیت اطمینان گنجانده شده است و از این طریق به برندهای مختلف از 100 امتیاز داده می‌شود. در بررسی امسال، سوبارو بالاترین رتبه را کسب کرده است. درواقع سوبارو تنها خودروسازی است که از امتیاز 80 فراتر رفته و 81 امتیاز گرفته است. این برند ژاپنی با این امتیاز برنده سال گذشته یعنی مزدا را شکست داده است. البته مزدا امسال هم با امتیاز 78 در جایگاه دوم قرار گرفته است. ب‌ام‌و هم مثل مزدا 78 امتیاز گرفته تا در جمع ژاپنی‌ها در صدر جدول اختلال ایجاد کند زیرا جایگاه چهارم و پنجم هم در اختیار هوندا و لکسس است که هردو 77 امتیاز گرفته‌اند.

جمع 10 برند برتر این لیست بازهم توسط آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها تکمیل می‌شود زیرا آئودی، پورشه، مینی، تویوتا و اینفینیتی در بالای این لیست جای گرفته‌اند. دراین‌بین عملکرد مینی چشمگیر بوده است زیرا با کسب 74 امتیاز نسبت به سال گذشته 9 رتبه صعود کرده است. بیوک اما امسال از جمع 10 برند برتر خارج شده زیرا با 72 امتیاز دو رتبه سقوط کرده است. بااین‌حال بیوک در بین برندهای آمریکایی بالاترین امتیاز را کسب کرده است. در همین حال، در بین برندهای آمریکایی تسلا اصلاً عملکرد خوبی نداشته است زیرا با 60 امتیاز، نسبت به سال گذشته هفت رتبه سقوط کرده است. کانسومر ریپورتز از غربیلک فرمان یوغ محصولات این شرکت به‌عنوان یک عامل منفی در آزمون‌های جاده‌ای یاد کرده است.

در بین 10 برند پایینی لیست علاوه بر تسلا، شورلت و مرسدس بنز هم با 60 امتیاز و پس از آن لینکلن، جگوار و آلفارومئو دیده می‌شود که البته هر سه امتیازی بالای 50 گرفته‌اند. پس از این، لندروور و میتسوبیشی هردو 49 امتیاز گرفته و جی‌ام‌سی هم با 48 امتیاز بعد از آن‌ها جای گرفته است. بدترین جایگاه در لیست امسال هم به جیپ با 45 امتیاز و سه پله سقوط رسیده است. کانسومر ریپورتز نگرانی‌هایی در مورد قابلیت اطمینان و عملکرد متوسط در آزمون‌های جاده‌ای را دلیل قعرنشینی جیپ عنوان کرده است. در لیست امسال برندهای رم، پولستار و مازراتی حضور ندارند زیرا کانسومر ریپورتز حداقل دو محصول از این شرکت‌ها برای آزمایش در اختیار نداشته است.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا