مکمل بنزین
گزارشخبرداخلی

سیتروئن C4 Air Cross؛ کراس اوور لوکس فرانسوی در ایران

سایپا در نمایشگاه خودروی مشهد ۴ ماشین سیتروئن را به نمایش گذاشت؛ تا پیش از این سیتروئن C6 ،C4L و C3 XR را برای شما معرفی کردیم و حال به سراغ چهارمین خودرو می‌رویم، یک کراس‌اوور نسبتا لوکس که قرار است توسط سایپا در کشورمان عرضه شود.

C4 Air Cross 2

طراحی این خودرو به نحوی است که اگر مجذوبش هم نشوید، آن را تحسین خواهید کرد. چراغ‌های جلو به صورت کشیده و همگون با جلو پنجره طراحی شده‌اند و با آنکه پشت این کراس‌اوور شباهت چندان به جلویش ندارد اما ظاهر مدرن و طراحی خاص چراغ‌ها، آن را متمایز می‌کند؛ اگرچه به‌نظر می‌رسد طراحان در بلند کردن دو گوشه چراغ‌های عقب کمی زیاده‌روی کرده‌اند.

C4 Air Cross 4

در این خودرو، بر خلاف سه مدل قبلی که همگی موتورهای توربو شارژ ۱۶۰۰ سی‌سی داشتند، از یک نمونه ۲۰۰۰ سی‌سی استفاده شده که تنفس طبیعی بوده و به همین خاطر قدرت کم‌تری نسبت به موتورهای توربو شارژ تولید می‌کند.

C4 Air Cross 1

۱۵۰ اسب بخار قدرت که در ماکسیمم دور ۶۰۰۰ به‌دست می‌آید، سبب می‌شود تا این خودروی ۴ چرخ متحرک به حداکثر سرعت ۱۸۸ کیلومتر بر ساعت رسیده و ۰ تا ۱۰۰ آن ۱۰.۳ ثانیه باشد. میانگین مصرف سوخت سی۴ ایر کراس هم ۸.۱ لیتر اعلام شده است.

C4 Air Cross 5

طبق اعلام مسئولین سایپا، فیمت این کراس‌اوور فرانسوی در حدود ۱۶۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان خواهد بود، رقمی که به طو قطع رقبای زیادی را پیش روی خود دیده و کار دشواری را برای موفقیت در بازار برای آن به‌وجود خواهد آورد.

 

پیمان گل‌کار

این روزها به‌قدری دنیای خودرو و فناوری در حال نزدیک شدن است که یک نفر با علاقه مشترک، می‌تواند تا هر دو حوزه را با عشق دنبال کند: این عاشق منم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا