مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

تارا، جدیدترین محصول ایران خودرو هم دچار حریق و آتش سوزی شد! (ویدئو)

متاسفانه چند سالیست که باتوجه به شرایط سخت تحریمی و طبیعتا استفاده از قطعات برندهایی که لایسنس اروپایی و معتبر ندارند، خودروهای داخلی‌مان دچار آتش سوزی می‌شوند.

اوایل سال جاری بود که یک دستگاه شاهین صفر کیلومتر به عنوان خودرویی جدید و به نوعی رقیب برخی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، جلوی درب نمایندگی در آتش سوخت. خودرویی که با تبلیغات زیادی وارد بازار شد و با همان آتش سوزی، سبب کاهش قیمت فراوانی در بازار آزاد گردید. اما اکنون، دقیقا رقیب جدید شاهین، یعنی تارا هم دچار حریق شده است. خودرویی که حواشی بسیار زیادی داشته و با همین آتش سوزی‌اش می‌توان گفت که حواشی آن از شاهین هم بالاتر رفته است!

آتش سوزی تارا
آتش سوزی تارا

باتوجه به اطلاعات بدست آمده، گویا شب گذشته یک دستگاه خودرو تارا دنده ای در یکی از شهرهای استان اردبیل، از ناحیه موتور دچار آتش سوزی شده است. هنوز به صورت رسمی مشخص نیست که عامل این آتش سوزی چه بوده است. اما زمانی هم که عامل آن مشخص شود، ایران خودرو سعی خواهد کرد تا دلیل آن را نصب قطعات غیراستاندارد از سوی مالک جلوه دهد. همان‌گونه که در آتش سوزی خودروهایی چون دنا، دنا پلاس، 207، پارس و… همواره همین دلیل، عنوان گردیده است.

در تصویر فوق هم مشخص است که مالک خودرو تارا، بجای قالپاق و رینگ فولادی که کارخانه به صورت فابریک نصب می‌نماید، اقدام به تعویض و جایگزینی با رینگ تراش خورده آلومینیومی کرده است. البته این اقدام، قطعا سبب آتس سوزی نمی‌شود. 🙄

شما مخاطبان پایگاه خبری چرخان، می‌توانید در زیر، ویدئو آتش سوزی خودرو تارا را مشاهده کنید:

مشخصات تارا دنده ای

تارا دنده ای مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی بوده که با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته، توانایی تولید 113 اسب بخار، قدرت و 144 نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته بهتر است بدانید که ایران خودرو، فعلا تارا را با گیربکس 5 دنده دستی عرضه کرده و احتمال آن بسیار قویست که تا در سال‌ آینده، این خودرو به گیربکس 6 سرعته دستی نیز متصل شود.

از امکانات و برخی ویژگی‌های نسخه مجهز به گیربکس دستی خودرو تارا، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
• چراغ های روز
• رینگ آلیاژی طرح اسپرت؛ قالپاق خور!
• مانیتور لمسی بدون دوربین دید عقب!
• سامانه کنترل پایداری
• 2 ایربگ ایمنی
• فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل صوتی
• روکش پارچه ای صندلی ها
• سامانه GSI
• شیشه راننده مجهز به آنتی ترپ
• تنظیم زاویه آینه های بیرون به صورت برقی
• استفاده از دسته سیم های اقتصادی و نبود باند و دکمه های بالابر شیشه برروی درب ها!
• و…

بروز رسانی : 

متاسفانه علیرغم پیگیری چرخان، مجموعه ایران خودرو پس از گذشت بیش از یک ماه از این اتفاق، هنوز هیچ اطلاعاتی در این خصوص منتشر ننموده است. 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. آروین اقابابایی چرت نگو.من اونجا‌ بودم تو خیابان دانشگاه اردبیل متاسفانه تارا سوخته.از قسمت موتورش هم سوخته

  2. حالا هرچی. ولی ایشالا تحریم ها تموم بشه پژو و سیتروئن برگردن ایران پژو به ایران خودرو قطعات با کیفیت بده و سیتروئن هم به سایپا قطعات با کیفیت بده. ما دعا می کنیم که این اتفاق بیافته.

  3. ما چقدر بدبخ شدیم بجای اینکه برندهای معتبر جهانی مثل مرسدس و بی ام و و تویوتا و شورولت و … رو بخواهیم، پژو آشغال که بجز تو فرانسه و چهار تا مستعمره اش جایی ندارن رو آرزو میکنیم

  4. آقا درست حرف بزن پژو برگرده ایران که دیگه عالی میشه حداقل قطعات با کیفیت فرانسوی بهمون میده سیتروئن هم قطعا باهاش میاد ایران تو سایپا کار خودشو انجام میده. فرانسه هم توی اروپائه دیگه نزدیک آلمان هم هست اگر پژو و رنو به ایران برگردن و من هم آرزوم همینه حداقل ایران از این اوضاع در میاد. پژو دومین خودروساز بزرگ جهانه! ایشالا اگر تحریم ها زودتر تموم بشه تا 2 سال دیگه که کی 125 ایران خودرو و آریا سایپا به بازار میان حداقل با کیفیت بالاتر روانه ی بازار میشن. به نکات ریز هم توجه کن دیگه آقا.

  5. آقا درست حرف بزن پژو برگرده ایران که دیگه عالی میشه حداقل قطعات با کیفیت فرانسوی بهمون میده سیتروئن هم قطعا باهاش میاد ایران تو سایپا کار خودشو انجام میده. فرانسه هم توی اروپائه دیگه نزدیک آلمان هم هست اگر پژو و رنو به ایران برگردن و من هم آرزوم همینه حداقل ایران از این اوضاع در میاد. پژو دومین خودروساز بزرگ جهانه! ایشالا اگر تحریم ها زودتر تموم بشه تا 2 سال دیگه که کی 125 ایران خودرو و آریا سایپا به بازار میان حداقل با کیفیت بالاتر روانه ی بازار میشن. به نکات ریز هم توجه کن دیگه آقا. اعه.

  6. چرا انقدر یک خبر بزرگش میکنید . برای چی دوباره گذاشتینش؟؟؟!!!!!!!!!

  7. ecu که بجای ساژم و زیمنس بشه کسنز چینی تاسیس سال ۲۰۱۶ این حوادث دیگه غیرمترقبه نیست بلکه حتمیه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا