مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت لادا وستا معرفی شد

لادا نسخه فیس‌لیفت شده مدل وستا را با طراحی بروزتر، ایمنی بالاتر و تکنولوژی‌های بیشتر در روسیه معرفی کرده است. این خودروی محبوب روسی فعلاً فقط در دو مدل سدان و SW کراس معرفی شده است اما همین تغییرات و به‌روزرسانی‌ها روی مدل‌های دیگر خانواده آن شامل وستا SW معمولی، وستا کراس و وستا اسپرت هم اعمال خواهد شد. تغییرات ظاهری این خودرو نسبتاً جزئی به نظر می‌رسد اما به‌اندازه‌ای هستند که این خودروی کامپکت را هفت سال پس از عرضه به بازار، تازه‌تر جلوه دهند.

در جلوی خودرو، چراغ‌ها با گرافیک تمام LED بروز شده و حالا با نوارهای کرومی طرفین جلوپنجره ادغام شده‌اند. خود این نوارها هم پهن‌تر شده و ورودی‌های هوای درون سپر نیز بزرگ‌تر شده‌اند. در پروفیل جانبی تغییر مهمی رخ نداده و همچنان همان خطوط آشنای لادا روی درها و گلگیرها دیده می‌شود اما سازنده روسی طرح‌های جدیدی را برای رینگ‌های 16 و 17 اینچی وستا ارائه کرده است. در عقب خودرو هم شاهد گرافیک مدرن چراغ‌های LED، سپر اسپرت با سر اگزوزهای تزئینی و یک دیفیوزر مصنوعی هستیم.

نسخه SW کراس مثل قبل از ارتفاع بیشتر از زمین و همین‌طور روکش‌های پلاستیکی در سراسر بدنه بهره می‌برد و به همان چراغ‌های تمام LED و سپرهای جدید نسخه سدان هم مجهز شده است. البته در سپرهای این نسخه صفحات محافظ آلومینیوم مانند بزرگ‌تری دیده می‌شود و برای جلوپنجره آن‌هم الگوی جدیدی در نظر گرفته شده است. لادا همچنین طی این فیس‌لیفت برای کمک به پارک کردن راحت‌تر خودرو و سیستم جدید کنترل نقاط کور، سنسورهای بیشتری را در سپرهای جلو و عقب وستا نصب کرده است.

لادا فعلاً تصاویر داخل وستای جدید را منتشر نکرده است ولی انتظار می‌رود در اینجا شاهد داشبوردی بازطراحی شده با استفاده از قطعات محصولات گروه رنو باشیم. به گفته رسانه‌های روسی، وستا کنترل‌های دایره‌ای سیستم تهویه با نمایشگر یکپارچه را از مدل‌های رنو و داچیا قرض خواهد گرفت و به صفحه آمپر دیجیتالی جدید و نمایشگر بزرگ‌تر برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز خواهد شد.

لادا در مورد پیشرانه‌های فیس‌لیفت وستا هم حرفی نزده است اما احتمالاً همچنان همان موتورهای قبلی صرفاً با به‌روزرسانی کوچکی برای مطابقت با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر ارائه خواهند شد. نسخه کنونی این خودرو با یک پیشرانه 1.6 لیتری در دو سطح قدرت 106 و 113 اسب بخار به بازار عرضه می‌شود درحالی‌که وستا اسپرت به موتور قوی‌تری 1.8 لیتری با 145 اسب بخار قدرت مجهز است.

لادا وستا برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد و نسخه‌های کراس آن در سال‌های 2017 و 2018 به بازار آمدند. این مدل کامپکت سال گذشته پرفروش‌ترین خودروی بازار روسیه بود و این به‌روزرسانی مدل 2022 آن را برای خریداران روسی جذاب‌تر خواهد کرد زیرا تکنولوژی‌های جدید وستا را به رقبای گران‌تر نزدیک‌تر خواهند کرد. تولید نسخه فیس‌لیفت این خودرو قبلاً در کارخانه لادا در ایژفسک آغاز شده است و اولین دستگاه آن که یک وستا SW کراس نارنجی‌رنگ بوده در تاریخ 22 فوریه از خط تولید خارج شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا