Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

پورشه به ۱۲ خودروی اسپرت قدیمی جان تازه‌ای می‌بخشد

اینکه شاهد زندگی بخشیدن به یک پورشه 911 یا هر خودرو کلاسیک دیگری از این سازنده آلمانی باشیم بسیار رضایت بخش است. خودروهای کلاسیک از تمام مناطق جهان معمولاً وفادارانی دارند که تاریخ سازندگان خود را حفظ می‌کنند، اما وقتی صحبت از پورشه به میان می‌آید، نمی‌توانیم انکار کنیم که این تعهد با محدودیت‌های جدیدی به چالش کشیده شده است.

چه در بازسازی‌های داخلی و چه در بازسازی‌های سفارشی، مانند آنچه از Singer می‌بینیم، محصول نهایی تقریباً همیشه بی‌عیب و نقص است. پورشه خود نیز این فرهنگ را زنده نگه داشته است. این کمپانی به مشتریان خود یک کاتالوگ کلاسیک ارائه می‌دهد این کاتالوگ از بیش از 60000 قطعه تشکیل شده است که قدمت آن‌ها به مدل 356 باز می‌گردد.

در تلاشی برای ایجاد یک جامعه ترمیم جذاب‌تر و آگاه کردن مردم از هنر بازسازی خودروهای کلاسیک، پورشه ایالات متحده آمریکا یک چالش بازسازی خودروی کلاسیک را در سال 2022 برگزار می‌کند. این مسابقه در سال گذشته افتتاح شد و با استقبال خوبی از طرف نمایندگی‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سراسر کشور روبرو شد. بهترین تجهیزات و مهارت‌ها برای بازگرداندن برخی از این خودروهای اسپرت آلمانی به شکوه سابقشان استفاده شدند.

برای امسال، قرار شده حدود 60 شرکت‌کننده پس از ارسال مجموعه‌ای متنوع از آثار کلاسیکی که نیاز به کمی توجه دارند، انتخاب شوند. این مجموعه، 356، 914، پنج مدل 911، یک 944 و یک 928 را شامل می‌شود. بر روی نمونه‌ای از نسل اول Boxster و Cayenne نیز کار خواهد شد، چرا که این دو خودرو، در حال حاضر با عنوان خودروی کلاسیک-مدرن این برند شناخته می‌شوند.

این رقابت تا ماه جولای ادامه خواهد داشت و در آن زمان هر تیم رقابتی سخت تلاش خواهد کرد تا هر خودرو را به بهترین شرایط ممکن برساند. آثار در سه رویداد، در بخش شرق، جنوب مرکزی و غرب تحت بررسی قرار خواهند گرفت. در نهایت یک نماینده از هر قسمت به مرحله نهایی و رقابت بر سر جایزه برتر که در ماه سپتامبر اعطا می‌شود وارد خواهد شد.

جاناتان سیبر، مدیر پورشه کلاسیک آمریکای شمالی، می‌گوید: ”مأموریت پورشه کلاسیک و شرکای فروشنده ما این است که هر روز از روز قبل فراتر بروند تا ماشین‌های قدیمی بتوانند درست مانند لحظه‌ای که کارخانه را ترک کردند در جاده‌ها رانندگی کنند. ”با چالش بازسازی، فروشندگان و تیم‌های خدماتی می‌توانند مهارت‌ها و توانایی‌های خود را با احیای مجدد این ماشین‌های رویایی به نمایش بگذارند. مسابقه افتتاحیه ما در سال 2021 نمونه‌های خیره کننده‌ای از خودروهای کلاسیک پورشه را تولید کرد و ما امسال از شرکت کنندگان خود انتظار بیشتری داریم.”

این بخش نسبت به سال گذشته علاقه بسیار بیشتری به مسابقات امسال نشان داده است. امسال 60 نمایندگی خود را برای رقابت آماده می‌کنند که نسبت به سال 2021 افزایش 50 درصدی را نشان می‌دهد. هر شرکت کننده به تکنسین‌های آموزش دیده توسط پورشه و همچنین کاتالوگ قطعات فوق الذکر دسترسی خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که محصولات نهایی بدون مصالحه بازیابی می‌شوند.

برای داوری، Porsche Cars North America هیئتی از کارشناسان خود را به مسابقات خواهد فرستاد تا همه چیز را از بدنه و موتور گرفته تا سیستم تعلیق و داخلی را به دقت بررسی کنند. به هر خودرویی که برای مسابقه بازیابی می‌شود، گواهی فنی کلاسیک اعطا می‌شود که اطلاعات اصلی تولید را با جزئیات مشخص می‌کند. پورشه می‌گوید که به روز رسانی‌های مکرر در مورد هر یک از 12 خودرویی که دوباره مونتاژ می‌شوند ارائه خواهد شد.

در رقابت سال گذشته، پورشه انتاریو پس از بازسازی یک پورشه 911 تارگا جی مدل 1989 کمیاب، جایزه مسابقه را از آن خود کرد. این خودروی کلاسیک منحصر به فرد مانند پورشه 911 کاررا 4 تارگای تیپ 964 مدل 1990 بازسازی شده توسط پورشه دالاس و پورشه 911 کاررا 4 نوع 964 مدل 1990 که توسط پورشه وارینگتون بازسازی شده بود، از رقبای خود پیشی گرفت.

سیبر از دلایل انتخاب این خودرو به عنوان برنده مسابقات گفت: “در پورشه انتاریو، همه چیز، از موتور 3.2  کاررا و فضای داخلی دو رنگ گرفته تا مستند سازی، بی‌نقص انجام شده است. حروف قرمز Targa و چرخ‌های Fuchs، توجه شما را به خود جلب خواهند کرد، اما میزان جزئیات و توجه تیم به هر مرحله از فرآیند است که برتری آن‌ها در مسابقه را رقم زده است.”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.