مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه کشیده بی‌ام‌و X5 Li برای چین معرفی شد

چینی‌ها علاقه زیادی به ب‌ام‌و X5 دارند و درعین‌حال عاشق خودروهایی با فاصله محوری کشیده هم هستند. به همین دلیل، ب‌ام‌و حالا نسخه کشیده جدیدی از این شاسی‌بلند را با نام X5 Li معرفی کرده که فقط برای عرضه در چین در نظر گرفته شده و توسط ب‌ام‌و برلیانس در این کشور به تولید می‌رسد. زمان معرفی X5 Li اما کمی عجیب است زیرا انتظار می‌رود نسخه فیس‌لیفت X5 در اواخر سال جاری معرفی شود ولی احتمالاً تغییرات ظاهری این نسخه جزئی خواهد بود و می‌توان به‌راحتی آن‌ها را در نسخه Li هم اعمال کرد.

X5 Li نسبت به نسل چهارم X5 معمولی که در سال 2018 معرفی شد، 130 میلی‌متر فاصله محوری بیشتری دارد. این باعث شده فاصله محوری این نسخه به 3,105 میلی‌متر و طول کلی آن به 5,052 میلی‌متر برسد. فاصله محوری X5 Li مشابه مدل بزرگ‌تر X7 است اما شاسی‌بلند پرچم‌دار ب‌ام‌و با 5,151 میلی‌متر طول هنوز هم کشیده‌ترین کراس‌اوور این شرکت محسوب می‌شود.

به گفته ب‌ام‌و، تمام این طول اضافی به سرنشینان عقب اختصاص داده شده است تا فضای پای فراوانی داشته باشند. این موضوع از طاهر خودرو هم مشخص است زیرا درهای عقب کشیده‌تر شده‌اند که دسترسی آسان‌تری را به کابین فراهم می‌کنند. X5 Li همچنین به تجهیزات فراوانی مثل صندلی‌های راحت با چهار درجه شیب بیشتر پشتی، سقف پانورامای شیشه‌ای، نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، کاورهای فلزی برای بلندگوها، روکش آبکاری شده برای کنترلرها و یک پکیج سفارشی M آئرودینامیک برای بیرون مجهز شده است.

این شاسی‌بلند کشیده در دو مدل مختلف بنام‌های xDrive30Li و xDrive40Li به بازار چین عرضه می‌شود. مدل اول مثل نسخه معمولی X5 با همین نام، به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که 265 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما دومی از پیشرانه قوی‌تر 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو با 333 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. در هردو مدل، نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک xDrive ب‌ام‌و به هردو محور منتقل می‌شود.

X5 Li به‌صورت استاندارد با کمک‌فنرهایی با کنترل الکترونیکی عرضه می‌شود درحالی‌که برای مدل xDrive40Li تعلیق بادی در هردو محور با قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار هم قابل سفارش خواهد بود. برخلاف X5 معمولی که در کارولینای جنوبی ایالات‌متحده تولید می‌شود، این نسخه کشیده همان‌طور که در ابتدا گفته شد در کارخانه ب‌ام‌و برلیانس در شیانگ چین به تولید می‌رسد. این کار باعث آزاد شدن فضا در کارخانه آمریکا برای تولید خودروهای بیشتر به جهت پوشش تقاضای رو به رشد خواهد شد و همچنین فضا را برای تولید مدل جدید XM در پایان سال 2022 هم فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا