مکمل بنزین
گوناگونخبر

گیربکس های 10 دنده ای فورد رونمایی شد!

2017-ford-raptor-crew-cab-10-speed-transmission-cutaway

هرچه بیشتر بهتر؟ مطمعنا هر چه تعداد دنده‌های گیربکس خودرو شما بیشتر باشد، ضریب مزایای بالقوه در کارایی، عملکرد و راندمان خودرو بالاتر خواهد بود.

به همین دلیل اخرین سری از فورد‌های F- 150، با پیشرانه 3.5 لیتری EcoBoost V6، مجهز به یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته شده است. به عقیده فورد، F_150، تنها خودرو تولید انبوه شده با این دسته از گیربکس‌هاست و از آنجایی که خودرو شورولت کامارو  ZL1 تنها خودرویی است که در حجم کم تولید و مجهز به گیربکس ده سرعته است، ما نیز با آنها هم عقیده‌ایم.

فورد و GM طی یک همکاری مشترک، گیر بکس ده سرعته جدیدی طراحی کردند، اگرچه گیربکس شورولت نیز حاصل توسعه و پیشرفت همان برنامه است.

2017-ford-raptor-crew-cab-10-speed-transmission-cutaway-(1)

مزایای گیربکس جدید

مبدل گشتاور جدید فورد، در مقایسه با گیربکس 6 سرعته قدیمی، قادر به ارايه مصرف کمتر و عملکرد بهتر، به واسطه وزن کمتر و نسبت سه اوردرایو است. به گفته فورد، وزن کمتر گیربکس جدید حاصل استفاده از مواد پیشرفته و آلیاژها، به جای اجزاء چدنی برای اولین بار است.

راج نایر، معاون اجرایی توسعه محصولات و مدیر ارشد فناوری فورد گفت: تیم  باربری فورد برای خدمت رسانی به مشتریان سخت‌کوش این قبیل خودروها زندگی می‌کند. قلب تپنده هر F-150 انتقال قدرت است و ما بوسیله پیشرانه 3.5 لیتری EcoBoost خود و گیربکس 10سرعته جدید قدرت بیشتر، عملکرد بهتر و اعتماد را برای مشتریان خود فراهم کرده‌ایم.

آمار و ارقام رسمی مربوط به عملکرد و کارایی، تا اواخر سال منتشر نخواهد شد و ما مجبور به انتظار برای یافتن میزان تفاوت در عملکرد 4 دهنده بیشتر خواهیم بود.

دلیل افزایش تعداد دنده‌ها

دنده های بیشتر، امکانات بیشتری را در اختیار راننده میگذارند. راننده میتواند در فاصله های کوتاهتری به تعویض دنده بپردازد که به سبب این موضوع شتاب سریع با دور موتور پایین‌تر و در نتیجه مصرف کمتر سوخت فراهم میشود. بواسطه دنده‌های بیشتر، دست مهندسان امر در زمینه انتخاب نسبت‌ها بازتر است، در نتیجه پیشرانه خودرو شما میتواند بهترین عملکرد خود را با آسانی بیشتری به شما عرضه کند که باعث آلایندگی و مصرف کمتر نیز است. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا