مکمل بنزین
گوناگونخبر

ایلان ماسک: ۱۲ ماه پیش می‌توانستیم یک تسلا مدل S 12 با برد ۶۰۰ مایل بسازیم

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، امروز به توییت یکی از حامیان برجسته خود – Whole Mars Catalog – که در مورد برد خودروهای الکتریکی پرسیده بود پاسخ داد.

Whole Mars Catalog مریخ نوشت که Lucid، اولین سری خودروهای الکتریکی تولید شده را با برد تقریباً 500 مایل (محدوده EPA) تحویل داده، اما تسلا “اولین خودرویی است که به تولید انبوه خواهد رسید.”

دوربردترین نسخه Lucid Air، برد ترکیبی EPA 520 مایل (837 کیلومتر) را دارد. این در حالی است که دوربردترین تسلا مدل S، از برد ترکیبی EPA 405 مایل (652 کیلومتر) برخوردار است.

ایلان ماسک در پاسخ نوشت که این کمپانی امکان ساخت یک تسلا مدل S ششصد مایلی (965 کیلومتری)، را 12 ماه پیش داشته است (احتمالا منظور او فوریه ۲۰۲۱ بوده)، اما “این امر باعث بدتر شدن محصول می‌شده.”

ایلان ماسک به این امر اشاره کرد که برد بالاتر اساساً به این معنی است که خودرو به ظرفیت باتری بالاتر نیاز دارد که به معنای بسته باتری بزرگ‌تر، سنگین‌تر و گران‌تر خواهد بود. در خودروهایی که به صورت روزانه استفاده می‌شوند به چنین باتری‌ای نیاز نخواهیم داشت، چرا که حتی برد بیش از 400 مایل فعلی هم، بیش‌تر از چیزی است که به آن نیاز داریم. با یک باتری بزرگ‌تر، هندلینگ و کارایی نیز به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

این اولین بار نیست که ایلان ماسک انتظارات ما را با آوردن دلایل عقلانی کاهش می‌دهد، و ما کاملاً با آن موافق هستیم.

خودروهای الکتریکی در حال حاضر بسیار سنگین (معمولاً سنگین‌تر از همتایان موتور احتراق داخلی خود) و گران هستند، بنابراین شرط عقل آن است که به جای افزایش برد آن‌ها، آن هم در مقادیری به این زیادی، ابتدا به مسائل مهم‌تر رسیدگی شود. به خصوص این‌که شبکه‌های شارژ سریع، به خوبی در حال رشد هستند.

به نظر می‌رسد تسلا از نظر متعادل کردن برد و استفاده از رویکردهای کاهش وزن، در مسیر درستی قدم برمی‌دارد این کمپانی اخیرا یک بسته باتری ساختاری (با استفاده از آن وزن ساختار باقیمانده خودرو کاهش می‌یابد) معرفی کرده که منجر به کاهش وزن اتومبیل می‌شود. این امر برای خودروهای الکتریکی از اهمیت بالایی برخوردار است، هم از نظر هزینه و هم از نظرعملکرد و مسائل مربوط به محیط زیست.

پس از شکستن رکورد 400 مایل (در بسیاری از موارد 300 مایل)، مسابقه برای گسترش برد دیگر در اولویت نیست. البته ممکن است در برخی از بخش‌های خاص، از جمله خودروهای لوکس مانند Lucid Air این موضوع اهمیت بالایی داشته باشد، اما حتی در مورد Lucid هم، بسیاری از مشتریان نسخه Performance (با برد حدود 50 مایل کمتر از EPA) را به نسخه Range ترجیح می‌دهند.

لازم به ذکر است که برای وسایل نقلیه یدک کش، این موضوع کمی متفاوت است، آن‌ها برای کار در شرایط چالش برانگیز واقعاً به باتری‌های بزرگتری نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا