مکمل بنزین
گوناگونخبر

قصد هوندا و سونی برای تاسیس خودرو‌سازی برقی

این خودرو‌ساز بزرگ و این غول فناوری، یعنی هوندا و سونی، قصد دارند، برای ‌این‌که از بقیه شرکت‌های دنیا در ساختن خودروهای برقی، عقب نمانند و شرکت جدید خود را در‌سال ۲۰۲۲ راه اندازی کنند. این‌دو شرکت قصد دارند به‌طور مشترک وسایل‌نقلیه الکتریکی جدید را در اوایل سال ۲۰۲۵ توسعه دهند و به بازار عرضه کنند.

در همین‌راستا و به‌طور رسمی، هوندا و سونی اعلام کرده‌اند که برنامه دارند یک شرکت جدید، برای ساخت و فروش خودروهای الکتریکی تشکیل دهند.

هوندا امکانات تولیدی را فراهم خواهد کرد و سونی تخصص و تجربه خود را با تمرکز بر فناوری، ارائه خواهد کرد. قطعا اتفاقات بسیار مهمی در زمینه خودروهای برقی، پس از همکاری شرکت‌های هوندا و سونی اتفاق خواهد افتاد ولی می‌توانیم در‌‌آینده‌ای نه‌چندان دور متوجه این موضوع شویم که همکاری این‌دو شرکت، چه ارمغانی برای علاقه‌مندان به صنعت خودرو خواهد داشت.

 این‌دو شرکت، هنوز در‌حال مذاکره هستند و تنها اعلام کرده‌اند که امسال این شرکت تاسیس خواهد شد و حتی هنوز هیچ نامی برای این شرکت مشترک انتخاب نشده است. نام‌هایی مانند Sonda یا Hony mashups در‌برخی از مطبوعات و فضای مجازی، به‌عنوان نام‌های احتمالی مشاهده شده است ولی همان‌طور که گفته شد این نام‌ها تنها گمانه‌زنی‌ بوده و چیزی به‌صورت رسمی، قطعی نشده است. در‌حال‌حاضر، گفتگوها جهت مدیریت برنامه‌های تجاری، طراحی، توسعه، برنامه‌ریزی فروش و … ادامه دارد. در‌همین‌حال، هوندا موظف به تولید خودروهای این شرکت مشترک با استفاده از امکانات خودش است و سونی هم مسئول ساخت پلت‌فرم‌های مورد نیاز خودروها است.

هوندا در سال گذشته اعلام کرد که تا سال ۲۰۴۰ فقط خودروهای با باطری الکتریکی و سلول سوختی هیدروژنی بفروشد. افزایش تدریجی این نوع خودروها در دو دهه آینده با کاهش تولید و در‌نهایت حذف خودروهای احتراق داخلی، همزمان خواهد شد. انتظار می‌رود دو مدل الکتریکی جدید هوندا که با مشارکت جنرال‌موتورز تولید خواهد شد از سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود. سونی هم اخیرا در نمایشگاه CES کراس‌اور الکتریکی Vision-S 02 خود را به‌نمایش گذاشت. این کراس‌اور الکتریکی، در‌کنار سدان الکتریکی قبلی سونی، با نام Vision-S 01 نشان‌دهنده قصد این شرکت برای ورود به بازار خودروهای برقی است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا