مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس برابوس 900، شوالیه مشکی پوش 900 اسبی!

مرسدس E63 AMG S یکی از سریع‌ترین و هیجان‌انگیزترین سدان‌های اسپرت حال حاضر بازار محسوب می‌شود اما برابوس این را کافی نمی‌داند. پس از عرضه برابوس 800 در سال گذشته، این تیونر آلمانی حالا کیت تیونینگ قوی‌تر 900 را برای E63 S ارائه کرده است. پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی این خودرو تغییرات زیادی را تجربه کرده است تا به میزان قابل‌توجهی قوی‌تر شود. مهم‌ترین تغییر، افزایش حجم موتور از 4 به 4.5 لیتر از طریق افزایش قطر سیلندر و کورس پیستون و همین‌طور استفاده از پیستون‌های بزرگ‌تر است.

دیگر ارتقاءهای این موتور نیز شامل تجهیز به توربوشارژرهای جدید، نرم‌افزار جدید، سیستم اگزوز عملکرد بالا و اصلاح سیستم ورود هوا می‌شود. به لطف این اقدامات، خروجی موتور به ارقام چشمگیر 900 اسب بخار قدرت و 1250 نیوتن متر گشتاور رسیده که البته این گشتاور روی 1050 نیوتن متر نیوتن متر محدود شده است. بااین‌حال، این موتور حالا 288 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نمونه استاندارد تولید می‌کند. این نیرو اما از طریق همان گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و سامانه 4Matic به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

به لطف این افزایش چشمگیر قدرت، حالا برابوس 900 ظرف تنها 2.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌منظور حفاظت از لاستیک‌ها روی 330 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این اعداد 0.5 ثانیه و 30 کیلومتر بر ساعت نسبت به E63 S معمولی بهبود پیدا کرده‌اند.

برابوس 900 در ظاهر نیز تماماً به رنگ مشکی درآمده است تا به گرگی در لباس میش تبدیل شود. این سدان قدرتمند علاوه بر قطعات فیبر کربنی شامل اسپلیتر، جلوپنجره، ورودی‌های هوا، دیفیوزر، اسپویلر عقب و…، به لطف سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ با چهار سر اگزوز و رینگ‌های 21 اینچی 10 پره پلاتینوم ادیشن فورج‌کاری شده با لاستیک‌های 256 در جلو و 305 در عقب، از E63 S معمولی متمایز شده است. به گفته برابوس، با اصلاح سیستم تعلیق بادی و کاهش 20 میلی‌متر ارتفاع، هندلینگ 900 هم بهبود پیدا کرده است.

در داخل برابوس 900 شاهد تودوزی چرمی با آلکانترا در رنگ‌های قابل انتخاب فراوانی هستیم. علاوه بر این، خریداران از پدال‌های تعویض دنده مسابقه‌ای برابوس در پشت غربیلک فرمان، پدال‌های آلومینیومی و پارکابی‌های ضدزنگ چراغ‌دار هم بهره‌مند خواهند شد. برابوس 900 هم به‌صورت خودروی کامل و هم در قالب یک پکیج تیونینگ برای دارندگان مرسدس E63 S AMG قابل خریداری خواهد بود. برابوس هنوز قیمت این شوالیه مشکی پوش را اعلام نکرده اما قطعاً ارزان نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا