مکمل بنزین
گوناگونخبر

مشخصات نیسان قشقایی هیبریدی اعلام شد

نیسان اطلاعات جدیدی را در مورد نسخه هیبریدی خود شارژ شونده کراس‌اوور قشقایی که e-Power نام دارد منتشر کرده است. این نسخه که در کنار مدل‌های هیبریدی خفیف قشقایی قرار می‌گیرد، اولین مدل نیسان در اروپا با تکنولوژی e-Power محسوب می‌شود. قوای محرکه قشقایی e-Power از یک پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی با 158 اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی 190 اسب بخاری، یک اینورتر و یک پکیج باطری تشکیل شده است.

این سیستم هیبریدی از نوع خود شارژ شونده است اما تجربه خودرویی تمام الکتریکی را ارائه می‌کند زیرا فقط موتور الکتریکی به چرخ‌ها نیرو می‌دهد و پیشرانه بنزینی صرفاً به‌عنوان یک ژنراتور برای شارژ باطری‌ها عمل می‌کند. این یعنی راننده همواره به گشتاور فوری موتور الکتریکی دسترسی خواهد داشت درحالی‌که پیشرانه بنزینی که از تکنولوژی ضریب تراکم متغیر نیسان هم بهره می‌برد، در حالتی کم‌مصرف و بی‌صدا کار کرده و انرژی موردنیاز برای شارژ باطری‌ها را تولید می‌کند.

علاوه بر این، باطری‌ها از طریق سیستم احیای انرژی ترمزها هم شارژ می‌شوند خصوصاً در حالت e-Pedal که از طریق یک سوئیچ روی کنسول مرکزی فعال می‌شود و هنگامی‌که راننده پای خود را از روی پدال گاز برمی‌دارد به‌طور خودکار سرعت را کاهش می‌دهد. هدف نیسان در این خودرو ارائه تجربه رانندگی متصل به همراه تناسب کارکرد پیشرانه بنزینی با سرعت خودرو در جاده‌ها بوده است. به همین دلیل، به لطف سیستمی بنام Linear Tune، در سرعت‌های بالاتر دور موتور افزایش پیدا می‌کند تا تجربه رانندگی غیر متصلی که در دیگر خودروهای هیبریدی وجود دارد ایجاد نشود.

طبق تحقیقات نیسان، خریداران کراس‌اوور در اروپا بیش از 70 درصد از رانندگی‌های خود را در مناطق شهری و حومه انجام می‌دهند یعنی جایی که قوای محرکه e-Power به‌طور کم‌مصرف و بی‌صدا کار می‌کند. مصرف سوخت قشقایی هیبریدی به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر 5.3 لیتر است و در هر کیلومتر نیز 119 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. نیسان قشقایی e-Power در اواخر تابستان آینده در اروپا عرضه خواهد شد و قیمت آن‌هم در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا