مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی پرنده برقی X2 Xpeng به‌زودی در اروپا معرفی خواهد شد

خودروی پرنده الکتریکی هوشمند Xpeng Huitain Xpeng X2 برای اولین‌بار در ۱۰ مارس وارد هلند شد و به‌زودی اولین عرضه رسمی خود در اروپا را برگزار خواهد کرد.

Xpeng Huitain شرکتی است که توسط Zhao Deli در‌سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. داده‌ها نشان می‌دهد که این شرکت، برای بیشتر از ۲۰۰ پتنت فناوری درخواست داده است و در‌حال‌حاضر، نزدیک به ۷۰۰ عضو دارد. شرکت Xpeng Huitain در‌سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰۰ میلیون‌دلار سرمایه‌گذاری را انجام داده است.

Xpeng X2 نسل پنجم خودروی پرنده الکتریکی هوشمند دو‌نفره این شرکت است که به‌طور‌رسمی در نوامبر ۲۰۲۰ معرفی شد و اولین پرواز آن در ژوئن ۲۰۲۱ موفقیت‌آمیز بود. همچنین برنامه‌ای وجود دارد که یک پرواز تست، در اروپا در نیمه اول سال هم برگزار گردد.

طبق اطلاعات منتشر شده، کابین X2  برای اولین‌بار، بسته خواهد بود و کل بدنه از ساختار فیبر کربنی استفاده می‌کند. علاوه‌بر‌این Xpeng X2 یک خودروی پرنده تمام برقی با عمر ۳۵ دقیقه و ارتفاع پروازی کمتر از  ۱۰۰۰ متر بوده که برای پرواز در ارتفاع پایین در شهرها، برای آینده مناسب به‌نظر می‌رسد. در‌طول پرواز، حداکثر سرعت پرواز برای این خودرو، ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا