مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر شاسی‌بلند جدید آئودی Q6 منتشر شد

اولین تصاویر از شاسی‌بلند جدید آئودی Q6 منتشر شده است. این یک شاسی‌بلند بزرگ سه ردیفه است که فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و در سه‌ماهه دوم سال جاری در این کشور عرضه خواهد شد. این خودرو با جلوپنجره‌ای هشت‌ضلعی، چراغ‌های متصل به هم در بالا و چراغ‌های دیگری در طرفین جلوپنجره، ظاهر باابهتی دارد. آئودی Q6 که توسط جوینت ونچر سایک فولکس‌واگن در چین تولید می‌شود، بر اساس پلت‌فرم شاسی‌بلند بزرگ فولکس‌واگن اطلس ساخته شده است.

بااین‌حال، Q6 با 5,099 میلی‌متر طول، 2,014 میلی‌متر عرض و 1,784 میلی‌متر ارتفاع، کمی از اطلس با 5,052 میلی‌متر طول، 1,989 میلی‌متر عرض و 1,773 میلی‌متر ارتفاع بزرگ‌تر است اما فاصله محوری هردو یکسان و برابر با 2,980 میلی‌متر است. Q6 حتی از آئودی Q7 هم با 5,067 میلی‌متر طول، 1,970 میلی‌متر عرض و 1,731 میلی‌متر ارتفاع بزرگ‌تر است. Q6 شاسی‌بلندی هفت‌نفره با سه ردیف صندلی با ترکیب 2+3+2 است اما آئودی نسخه شش‌نفره آن را هم با ترکیب 2+2+2 ارائه خواهد کرد.

تصاویر جاسوسی که قبلاً از داخل Q6 منتشر شده‌اند طراحی معمول محصولات آئودی را نشان می‌دهند هرچند که برخی عناصر داشبورد اطلس همچنان حفظ شده‌اند که البته خیلی زیاد نیستند. یک نمایشگر برای صفحه آمپر دیجیتالی، یک صفحه‌نمایش برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر سوم برای کنترل سیستم تهویه از ویژگی‌های قابل‌توجه کابین Q6 هستند. هرچند این ترکیب شیک و خوش‌ساخت به نظر می‌رسد اما در زمانی که اکثر خودروسازان به نمایشگرهای دوتایی یا سه‌تایی روی آورده‌اند کمی قدیمی احساس می‌شود.

آئودی Q6 در چین با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که در دو سطح قدرت مختلف قابل خریداری خواهد بود. نسخه پایه این موتور 231 اسب بخار و نسخه قوی‌تر آن 265 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که دومی به سامانه چهارچرخ محرک هم مجهز است و حداکثر سرعت آن به 207 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. جالب اینکه این موتور در چین تولید نمی‌شود و از کارخانه آئودی در مجارستان وارد می‌شود. فولکس‌واگن اطلس که در چین با نام ترامونت شناخته می‌شود، در این کشور با یک پیشرانه 2.5 لیتری VR6 توربو با 300 اسب بخار قدرت هم عرضه می‌شود اما به نظر می‌رسد قرار نیست آئودی Q6 به این موتور مجهز شود. همچنین هنوز هیچ برنامه‌ای هم برای ارائه نسخه پلاگین‌هیبریدی این شاسی‌بلند جدید لوکس وجود ندارد.

در تصاویری که فعلاً از آئودی Q6 توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده، یک نمونه اسپرت با رنگ خاکستری تیره، ستون‌های مشکی، سقف مشکی و رینگ‌های مشکی هم دیده می‌شود که شاید این نسخه‌ای بنام Q6 S برای آینده باشد. برای درهای Q6 اما بجای دستگیرهای مدرن مخفی از نمونه‌های سنتی استفاده شده که این هم نشان می‌دهد Q6 خودروی کاملاً جدیدی نیست. البته این موضوع تعجبی ندارد زیرا فولکس‌واگن ترامونت در سال 2017 به بازار عرضه شده و Q6 هم در اصل همان خودرو با لباسی جدید و لوکس محسوب می‌شود.

آئودی Q6 برای اولین بار ماه آینده در نمایشگاه خودروی پکن رسماً رونمایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا