مکمل بنزین
گوناگونخبر

رووی وال، شاسی‌بلند جذاب و منحصربه‌فردی از چینی‌ها

خودرویی که در تصاویر می‌بینید، رووی وال (Roewe Whale) است، یک شاسی‌بلند کوپه جدید و خیره‌کننده از چینی‌ها. این خودرو از زبان طراحی جسورانه و جزئیات طراحی جالبی بهره می‌برد. چشم‌نوازترین ویژگی ظاهری وال جلوپنجره آن است که شبیه پوزه نهنگ طراحی شده است. بالای این جلوپنجره هم یک نوار کرومی تعبیه شده که به چراغ‌های باریک جلو متصل شده است. در پروفیل جانبی خودرو، رینگ‌ها برای شاسی‌بلندی با این اندازه کمی کوچک به نظر می‌رسند درحالی‌که اوورهنگ جلو هم طول زیادی دارد. سقف و ستون‌های مشکی‌رنگ هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند.

الهام گیری از نهنگ در آینه‌های جانی رووی وال هم دیده می‌شود که شبیه دُم نهنگ طراحی شده‌اند. روی این آینه‌ها نیز سنسورها و چراغ‌های مختلفی تعبیه شده است. طراحی قسمت عقبی وال ممکن است شلوغ به نظر برسد اما مطمئناً متفاوت و منحصربه‌فرد است. یک اسپویلر پیچیده روی سقف با سنسوری در وسط، اسپویلر دیگری روی درب صندوق، یک نوار LED سراسری در کل عرض خودرو، چراغ‌های بزرگ عمودی بزرگ، دیفیوزر مشکی‌رنگ و دو سر اگزوز افقی در طرفین از ویژگی‌های این قسمت هستند.

بااین‌حال، از نمای عقب خودرو، منبع اگزوز و سیستم تعلیق بیش از حد قابل‌مشاهده هستند که این نشان می‌دهد وال بر اساس پلت‌فرمی ساخته شده که در ابتدا برای خودرویی با ارتفاع کمتر از زمین طراحی شده است. این کراس‌اوور کوپه جدید چینی با 4,702 میلی‌متر طول، 1,903 میلی‌متر عرض و 1,691 میلی‌متر ارتفاع با فاصله محوری 2,765 میلی‌متر، خودروی بزرگی است.

داخل رووی وال نسبت به طراحی بیرونی بسیار ساده‌تر و خلوت‌تر است. کابین این خودرو با رنگ‌های روشنی مثل سفید و آبی واقعاً زیبا به نظر می‌رسد. در اینجا یک نمایشگر 12.3 اینچی دوقلو برای صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده و یک غربیلک فرمان D شکل اسپرت هم مقابل راننده قرار گرفته است. ترکیب و گرافیک صفحه آمپر نیز برخلاف آشفتگی و شلوغی که در بسیاری از خودروها می‌بینیم، بسیار ساده و خلوت است. در کابین وال هم الهام گیری از نهنگ دیده می‌شود و انتخاب‌گر دنده شبیه دُم این حیوان عظیم‌الجثه دریایی طراحی شده است. همچنین روی پشت‌سری صندلی‌ها هم لوگوی نهنگ نقش بسته است.

رووی وال به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی جدید مجهز شده که 230 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده و تمام نیروی خود را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. اولین نمایش عمومی رووی وال ماه آینده در نمایشگاه خودروی پکن صورت خواهد گرفت اما هم‌اکنون پیش‌فروش آن با قیمتی بین 166,800 یوآن معادل 26,300 دلار تا 192,800 یوآن معادل 30,370 دلار آغاز شده است.

به‌طورکلی، رووی وال خودرویی جالب با طراحی جسورانه، کابین زیبا و قدرت مناسب است و فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم بازار چه واکنشی به آن نشان می‌دهد. اصلی‌ترین خریداران این خودرو می‌توانند چینی‌های جوان و ثروتمندی باشند که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و ترسی از امتحان چیزهای جدید ندارند. البته این افراد هم این روزها بیشتر سراغ خودروهای الکتریکی می‌روند. رووی وال در شهرهای کوچک‌تر هم نمی‌تواند شانس زیادی داشته باشد ولی بااین‌حال امیدواریم این نهنگ جذاب در دریای شلوغ چین بتواند موفق عمل کند.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. ولی بااین‌حال امیدواریم این نهنگ جذاب در دریای شلوغ چین بتواند موفق عمل کند.
    خب حالا موفق بودن فروش این خودرو در چین چه ارتباطی به ماها دارد؟

  2. چون اینا خودشون رو به چین فروختن
    مارو هم به چین فروختن
    الان دیگه همه چی واس اوناس

  3. اگه هم‌نتونه موفق عمل کنه میاد تو بازار ایران اینجا صد درصد موفق که میشه به کنار کلی هم هم باید شانس برنده شدن داشته باشی تو قرعه کشی تا این ماشین نصیبت شه

  4. چین تو سی سال از سه پاچه رسیده به اینجا ایران هم تو چهل سال از پیکان صد در صد تو لید داخل رسیده به پراید صد در صد مونتاژ اونم وارداتی تازه، ننگ بر ما، ننگ…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا