مکمل بنزین
گوناگونخبر

فولکس واگن و تعلیق تولید محصولاتش در روسیه

درگیری کنونی در اوکراین بر اقتصاد جهانی تأثیر زیادی گذاشته است و شرکت‌های خصوصی و دولت‌ها روسیه را به خاطر تهاجم خشونت‌آمیزش به یک کشور مستقل مجازات می‌کنند. اقدامات روسیه به تنهایی برای صنعت خودروسازی این کشور پیامدهای بزرگی داشته است، از جمله تعلیق تولید ماکان و پانامرا توسط پورشه به دلیل کمبود قطعات وارد شده از اوکراین. چندین خودروساز قبلاً تجارت خود را با روسیه به حالت تعلیق درآورده‌اند، از جمله استون مارتین، فورد، جنرال موتورز، جگوار لندرور و ولوو. فولکس واگن جدیدترین شرکتی است که از اوکراین حمایت می‌کند.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، هیئت مدیره گروه فولکس واگن تصمیم گرفت تا تولید خودرو در روسیه را تا اطلاع ثانوی متوقف کند. این امر تعلیق تولید در دو کارخانه روسی فولکس واگن در کالوگا و نیژنی نووگورود را شامل می‌شود. فولکس‌واگن همچنین اعلام کرد که صادرات خودرو به روسیه را بلافاصله متوقف خواهد کرد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: “گروه فولکس واگن با شنیدن اخبار مربوط به جنگ در اوکراین بسیار ناامید و شوک زده شده است. فولکس واگن همچنان به توقف خصومت‌ها و بازگشت به دیپلماسی امیدوار است. ما باور داریم که یک راه حل پایدار برای مناقشه فقط در اصول قوانین بین‌ المللی یافت خواهد شد.”

کارخانه کالوگا در حال حاضر فولکس واگن تیگوان، پولو و اشکودا رپید 2022 را می‌سازد و آئودی Q7 و Q8 را مونتاژ می‌کند. نیژنی نووگورود فولکس‌واگن هم در حال حاضر Taos و سه مدل اشکودا را می‌سازد: Kodiaq، Karoq و Octavia. این خبر تأثیری بر VW در ایالات متحده نخواهد گذاشت، چرا که مدل‌های Tiguan و Taos در پوئبلا، مکزیک ساخته شده اند.

اعلامیه فولکس‌واگن جدیدترین ضربه وارد شده به صنعت خودروی روسیه است. پیش از این شاهد هک کردن ایستگاه‌های شارژ روسیه توسط اوکراینی‌ها، ارائه شارژ رایگان تسلا به مالکان اوکراینی و همینطور لغو مسابقات گرن پری F1 روسیه بودیم که قرار بود در 23 سپتامبر برگزار شود.

با توجه به اینکه بسیاری از خودروسازان در حال حاضر روابط خود را با بازار روسیه قطع کرده‌اند، تعجب نمی‌کنیم اگر شرکت‌ها برای تحریم کامل این صنعت متحد شوند. تا زمانی که روسیه اوکراین را ترک نکند، بازار خودروی آن به طور جدی فلج خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا