مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند کوچک و هفت‌نفره هیوندای گرند کرتا معرفی شد

هیوندای کراس‌اوور جدید گرند کرتا را برای بازار آفریقای جنوبی معرفی کرده است. این خودرو بر اساس نسخه‌ای اصلاح‌شده از پلت‌فرم K2 ساخته شده که در کراس‌اوورهای کیا سلتوس و هیوندای ونی هم بکار رفته است. گرند کرتا طراحی بیرونی خود را از نسخه پیش از فیس‌لیفت کراس‌اوور پنج‌نفره کرتا قرض گرفته است که برای اولین بار در سال 2019 در آسیا معرفی شد اما به‌تازگی مورد فیس‌لیفت قرار گرفته و ظاهری شبیه مدل بزرگ‌تر توسان پیدا کرده است.

گرند کرتا اما در اصل همان هیوندای آلکازار است که حدود یک سال پیش در هند عرضه شد و حالا قرار است با نامی متفاوتی راهی بازار آفریقای جنوبی شود. ویژگی مهم این خودرو برخورداری از سه ردیف صندلی است که امکان حمل حداکثر هفت نفر را فراهم می‌کند. گرند کرتا 200 میلی‌متر طول بیشتر و 150 میلی‌متر فاصله محوری بیشتری نسبت به کرتا دارد که امکان نصب صندلی‌های ردیف سوم را فراهم کرده است. هنگامی‌که هر سه ردیف صندلی‌ها باز باشند، فضای صندوق بار خودرو تنها ۱۸۰ لیتر خواهد بود اما با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و دوم، این رقم به ۱۶۷۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

گرند کرتا با دو پیشرانه مختلف در آفریقای جنوبی عرضه خواهد شد. موتور اول یک نمونه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 156 اسب بخار قدرت و 191 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که دومی یک 1.5 لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که 113 اسب بخار قدرت 250 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی موتورها به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعته دستی صورت می‌گیرد اما یک نمونه شش سرعته اتوماتیک هم قابل سفارش خواهد بود. هردو موتور اما صرفاً به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شوند.

این کراس‌اوور هفت‌نفره کره‌ای در آفریقای جنوبی در دو تیپ مختلف بنام‌های Executive و Elite عرضه می‌شود. تیپ اول به‌صورت استاندارد از تجهیزاتی مثل دوربین دید عقب، نمایشگر 8 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو، چراغ‌های جلوی LED و رینگ‌های 17 اینچی بهره می‌برد. در تیپ الیت اما صفحه آمپر دیجیتالی 10.2 اینچی، رینگ‌های 18 اینچی، استارت دکمه‌ای، سانروف پانورامیک، سنسورهای پارک و سینی‌های تاشو برای سرنشینان ردیف دوم هم به موارد قبلی اضافه می‌شود. قیمت گرند کرتا در آفریقای جنوبی از 450 هزار راند معادل حدود 31 هزار دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا