مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به کنترل کیفیت شرکت پورشه!

کمپانی پورشه یکی از بزرگترین کمپانی‎هایی است که پیشرفته‎ترین و پیچیده ترین اتومبیل‎ها را تولید می‎کند اما برای این تولیدکننده، کیفیت نسبت به کمیت در اولویت قرار دارد. شرکت پورشه که در شهر اشتوتگارت آلمان واقع شده، به منظور شرح دقیق‎تر این امر چند نمونه از بخش‌های فرایند تولید خود را توضیح داده است.

پورشه مدعی است که مسئله کنترل کیفیت را بصورت متمرکز انجام نمی‎دهد و این بخش فقط شامل قسمت‎های بررسی‏ کالا در انتهای خط مونتاژ قطعات در کارخانه‎هایی واقع درمناطق زوفن‎هاوسن و لاپزیگ می‎شود.

1

این قسمت‏ها، امکان بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق کالای تولید شده پیش از تحویل آن به مشتری را فراهم می‎سازند. این روند بسیار مفید است، اما کیفیت کالا باید پیش از خروج آن از خط تولید نیز مطلوب باشد. بدین منظور، کمپانی پورشه برخی جنبه‎های فرایند تولیدی خود را شرح داده است:

  •  پورشه، نوعی بدنه کامل و با اندازه مناسب از جنس آلومینیوم تولید می‎کند تا به‎عنوان یک طرح مکعبی عمل نماید. اتومبیل‎های تولید شده این کمپانی براساس همین طرح سنجیده می‎شوند. این بدان معناست که هیچ امکانی برای بروز کاستی در بخش‎های پنل بدنه و یا بخش‎های داخلی آن وجود ندارد.
  • به علاوه، یک قطعه اصلی خارجی برای تضمین اینکه تمام بخش‎ها و پنل‎ها با انواع خطوط و درزهای کوچکتر از چند ده میلی‎متر تناسب دارند، بکار گرفته می‎شود.
  • این کمپانی خودرویی به رنگ مشکی تولید می‎کند تا درصورت وجود هرگونه کاستی در نخستین اتومبیل‎های تولید شده آزمایشی، کاملا مشخص و قابل‎تشخیص باشد.

کمپانی پورشه به دلیل همین اقدامات جدی خود معتقد است که در رده برتر بسیاری از مطالعات بین‎المللی مربوط به کیفیت یا درجه ه‏ای نزدیک به آن (از جمله J.D. Power Initial Quality و  Dependability studies در ایالات متحده آمریکا) قرار دارد.

با این تفاسیر، تصویری که کمپانی پورشه از عملکرد خود ارائه کرده گویای این است که این شرکت از دهه 1960 تا کنون مسیری طولانی را پشت سر گذاشته است.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. شرکت ایران خودرو هم کنترل کیفیت دارد کنترل کیفی جیب دولت در بالاترین سطح جهانی انجام می شود ایران خودرو و سایپا را دسته کم نگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا