مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی برند جدید GAC و هوندا

در ۲۹ مارس و در کنفرانسی، برند مشترک الکتریکی شرکت خودروسازی چینی گک و کارخانه ژاپنی هوندا معرفی شد. گک هوندا برند الکتریکی خالص خود را با نام e:NP معرفی کردند که در چینی با نام  Ji Pai نامیده می‌شود. علاوه‌بر‌این اولین مدل الکتریکی خالص گک هوندا  e:NP1 ، با نام چینی  Ji Pai 1 نامیده شد. این شرکت جدید، بیشتر، بازار اس‌یو‌وی‌ها را هدف قرار داده است که بنا دارد محصولاتش را بر مبنای ساختار معماری e:N F طراحی و روانه بازار کند.

بر اساس گزارشات، حرف e در e:np نشانگر energize power و electric power f بوده و حرف N نشان‌دهنده NEW و Next evolution و حرف P نشان‌دهنده Prime extreme است.

همچنین هوندا اطلاعاتی از محصول e:NP1 تولید چین را معرفی کرد. این خودرو توسط تیم طراحی چین، تکمیل شده است و این تیم نقش مهمی در روند توسعه خودرو ایفا کرده است. e:NP1 دارای یک شبیه‌سازی امواج صوتی است که توسط هوندا طراحی شده است. هوندا اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ هر سال، یک مدل الکتریکی با نام تجاری  e:NP معرفی و عرضه خواهد کرد.

همچنین قرار است کارخانه انحصاری مربوط به تولید این محصولات، تا سال ۲۰۲۴ تکمیل و به بهره‌برداری برسد. بنابر گزارشات قرار است که شبکه 5G را به‌طور کامل اعمال شود و در‌کنار آن تعداد زیادی از نو‌آوری‌های هوشمند هم معرفی شود. این برند، به‌طور کامل از تلفیق آنلاین و آفلاین استفاده می‌کند و کاربران آنلاین می‌توانند به‌صورت آنلاین به مشاهده خودرو بپردازند و از طریق اپلیکیشن، سفارشات خود را تکمیل کنند.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که در همین اواخر، شاسی‌بلند بلند تمام الکتریکی دانگ‌فنگ هوندا با نام رسمی e:NS1 در بازه قیمتی ۱۸۰۰۰۰ الی ۲۱۰۰۰۰ یوان پیش‌فروش شد. این خودرو هم بر‌مبنای ساختار معماری e:N F  یک الکتریکی خالص، طراحی و عرضه شده است.در‌واقع می‌توان گفت، این خودرو به‌نوعی خواهر مدل e:NP1 گک هونداست.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا