Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

اولین شاسی‌بلند لوتوس معرفی شد، خودرویی برقی با 600 اسب بخار قدرت

لوتوس سرانجام رسماً از اولین شاسی‌بلند خود با نام Eletre پرده‌برداری کرده است. این خودروی بسیار مهمی برای لوتوس خواهد بود زیرا می‌تواند باعث افزایش فروش و سودآوری آن شود. این خودرو روی پلت‌فرم الکتریکی لوتوس با نام EPA ساخته شده که از معماری 800 ولتی برخوردار است. این پلت‌فرم یک پکیج باطری با ظرفیتی بیش از 100 کیلووات ساعت و دو موتور الکتریکی را در خود جای داده که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده و سامانه چهارچرخ محرک را فراهم کرده‌اند.

این موتورها در نسخه پایه Eletre حدود 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند اما بعداً نسخه‌های قوی‌تری هم ارائه خواهد شد که می‌توانند حداکثر تا 900 اسب بخار قدرت داشته باشند؛ اما همین نسخه پایه هم برای خیلی‌ها کافی خواهد بود زیرا در کمتر از 3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 260 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. لوتوس برد تخمینی این خودرو را هم حدود 600 کیلومتر اعلام کرده است. همچنین به لطف شارژرهای سریع تا حداکثر 350 کیلوواتی، می‌توان ظرف تنها 20 دقیقه 400 کیلومتر به برد خودرو اضافه کرد.

کمک‌فنرهای تطبیقی، کنترل فعال ارتفاع از زمین، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، آنتی‌رول بارهای فعال و سیستم کنترل گشتاور بُرداری ازجمله ویژگی‌های فنی Eletre هستند. همچنین برای متوقف کردن خودرو هم ترمزهای کامپوزیت سرامیکی با کالیپرهای بزرگ 10 پیستونه در نظر گرفته شده که پشت رینگ‌های 23 اینچی فیبر کربنی قرار گرفته‌اند. همچنین لوتوس برای شاسی‌بلند خود پنج حالت رانندگی مختلف شامل برد، تور، اسپرت، آفرود و شخصی را هم طراحی کرده که فرمان، کمک‌فنرها، قوای محرکه و پاسخگویی پدال‌ها را تنظیم می‌کند.

طراحی بیرونی Eletre حداقل در نمای جلو در نگاه اول شبیه یکی از بستگان لامبورگینی اوروس به نظر می‌رسد اما بااین‌حال، به گفته لوتوس این خودرو از پیشرفته‌ترین پکیج آئرودینامیکی فعال در بین تمام شاسی‌بلندهای تولیدی دنیا برخوردار است. در Eletre مثل بسیاری از خودروهای جدید امروزی شاهد چراغ‌های جلوی دوقسمتی هستیم که شامل دی‌لایت‌های باریک در لبه کاپوت و چراغ‌های اصلی پایین‌تر در قسمت مشکی‌رنگ دماغه می‌شود. جلوپنجره این خودرو هم از نوع فعال است و زمانی که موتورها، باطری‌ها و ترمزها به خنک شدن نیاز داشته باشند، قسمت‌های مثلثی پایین آن باز می‌شوند.

در عقب خودرو نیز طبق مُد این روزها، شاهد چراغ باریکی هستیم که در کل عرض خودرو کشیده شده است. روی سقف خودرو هم اسپویلر فعالی تعبیه شده که بسته با حالت رانندگی در سه زاویه قابل تنظیم خواهد بود. در این خودرو به‌منظور کاهش وزن، تمام قسمت‌های مشکی‌رنگ از فیبر کربن و بدنه از آلومینیوم ساخته شده است. همچنین استفاده از دوربین بجای آینه‌های جانبی هم موجب بهبود آئرودینامیک می‌شود. لوتوس همچنین برای شاسی‌بلند خود فاصله محوری کشیده (3,020 میلی‌متر) و اوورهنگ‌های کوتاهی را در نظر گرفته است. ازاین‌رو، Eletre با 5,105 میلی‌متر طول از رقیبی مثل پورشه کاین بزرگ‌تر است.

در داخل خودرو، امکان انتخاب پنج صندلی و یا طرح چهار صندلی اسپرت وجود خواهد داشت درحالی‌که سقف پانورامای شیشه‌ای سفارشی هم نور بیشتری را وارد کابین می‌کند و حس جاداری به خودرو می‌دهد. در اینجا همچنین خبری از صفحه آمپر سنتی نیست و در عوض مقابل راننده یک نمایشگر باریک تعبیه شده که کمتر از ۳۰ میلی‌متر ارتفاع دارد. مشابه همین نمایشگر باریک در مقابل سرنشین هم وجود دارد که اطلاعات مختلفی مثل انتخاب موسیقی را نشان می‌دهد. در میانه داشبورد هم یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۵.۱ اینچی جای گرفته که تمام اطلاعات لازم را به نمایش درمی‌آورد. در این خودرو نمایشگر سربالا با واقعیت افزوده نیز به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

سیستم صوتی استاندارد Eletre از نوع پریمیوم فراگیر ساخت برند بریتانیایی KEF با 15 بلندگو و 1380 وات توان است اما امکان سفارش سیستم 2160 واتی با 23 بلندگو و تکنولوژی سه‌بعدی هم وجود خواهد داشت. این شاسی‌بلند بریتانیایی از لحاظ ایمنی هم کاملاً مجهز است و با سیستم‌های پیشرفته‌ای مثل کروز کنترل تطبیقی ارائه می‌شود. Eletre همچنین به چهار سنسور لیدار هم مجهز شده است. به ادعای لوتوس، این خودرو توانایی رانندگی خودکار کامل را دارد و از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برای بهبود سیستم‌های خود نیز برخوردار است.

تولید Eletre اواخر امسال در تأسیسات جدید پژو در ووهان چین آغاز خواهد شد اما این شرکت هنوز قیمت و همین‌طور زمان عرضه شاسی‌بلند خود در ایالات‌متحده را اعلام نکرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.