مکمل بنزین
نمایشگاه خودروگزارشاخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

نگاهی به غرفه آمیکو و پیکاپ جدید آرتیستون در نمایشگاه خودرو تهران!

همان‌طور که مستحضرید، چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران (1401) از روزهای گذشته در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب در حال برگزاریست. نمایشگاهی که در بحبوحه شرایط سنگین و ظالمانه تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان برگزار شده و به جز برندهای چینی و ایرانی، نماینده‌های رسمی خودرویی سایر کشورها در آن حضور ندارند.

اما خودروساز دیگری که در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده، ارس خودرو دیزل و یا همان آمیکو خودمان است. همانطور که پایگاه خبری چرخان در سال 1399 نوید حضور پیکاپی جدید توسط آمیکو را داده بود، این شرکت بالاخره آن را در نمایشگاه رونمایی کرد.

آرتیستون نام پیکاپ جدید آمیکو و به نوعی رقیب پیکاپ آینده بهمن موتور، یعنی زد ایکس G9 خواهد بود. از نظر فنی، آرتیستون به جز 8 سرعته بودن گیربکس اتوماتیک آن، تفاوتی با آمیکو آسنا اتوماتیک ندارد. در واقع، این پیکاپ مجهز به یک موتور 2.4 لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید حداکثر 215 اسب بخار، قدرت و 320 نیوتن متر، گشتاور را دارد. طراحی آرتیستون هم یک کپی نسبتا واضحی از شورلت سیلورادو و فورد F150 است. البته نمای عقب آن، به پختگی جلو نیست.

شرکت آمیکو علاوه بر آرتیستون، آسنا را با طیف های رنگی زیادی در غرفه خود قرار داده که اقدام بسیار خوبیست تا افرادی که قصد خرید این خودرو را دارند، بهتر بتوانند تا در رابطه با رنگ بدنه آن، تصمیم گیری نمایند.

لازم به ذکر است که چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران، پس از وقفه طولانی به دلیل شیوع ویروس کرونا از 27 الی 30 اردیبهشت‌ماه 1401 در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب ویژه عموم مردم درحال برگزاریست.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا