مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا GR کرولا معرفی شد، هاچ‌بکی آتشین با 300 اسب بخار قدرت

پس از مدت‌ها انتظار و انتشار تیزرهای فراوان، بالاخره تویوتا GR کرولا رخ نشان داد. مهم‌ترین خبر در مورد این خودرو زیر کاپوت آن پنهان شده یعنی جایی که یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری سه سیلندر توربو با 300 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. برای سامانه چهارچرخ محرک خودرو هم تقسیم گشتاور 60 به 40، 50 به 50 و 30 به 70 بین محورهای جلو و عقب قابل انتخاب خواهد بود. تویوتا اما هنوز شتاب صفرتاصد و حداکثر سرعت این هاچ‌بک اسپرت را اعلام نکرده است.

GR کرولا روی نسخه اصلاح‌شده‌ای از پلت‌فرم GA-C ساخته شده که برای تقویت اتصالات، از نقاط جوش بیشتری برخوردار است. همچنین کاپوت و درهای جلو هم از آلومینیوم ساخته شده‌اند تا وزن خودرو کاهش پیدا کند. در گوشه‌های بدنه خودرو کاناردهایی تعبیه شده تا هوا را از روی گلگیرهای برجسته‌تر خودرو هدایت کند. در همین حال، به‌منظور کاهش ضریب درگ، کف خودرو هم کاملاً صاف طراحی شده است.

سیستم تعلیق GR کرولا در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب دو جناقی است و برای آن رینگ‌های 18 اینچی 15 پره به رنگ مشکی براق با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت 4 در اندازه 235 در نظر گرفته شده است. تویوتا برای متوقف کردن این هاچ‌بک چموش هم ترمزهای خنک شونده با دیسک‌های 14 اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه در جلو و دیسک‌های 11.7 اینچی و کالیپرهای دو پیستونه در عقب را تدارک دیده است.

GR کرولا در داخل به یک صفحه آمپر 12.3 اینچی مجهز شده است که حالت انتخابی سیستم چهارچرخ محرک، بوست توربو، دنده درگیر و سرعت‌سنج را به نمایش درمی‌آورد. علاوه بر این، یک صفحه‌نمایش 8 اینچی هم برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در میانه داشبورد تعبیه شده است. برای گیربکس نیز دسته‌دنده‌ای با جابجایی کوتاه در نظر گرفته شده که موجب افزایش سرعت تعویض دنده می‌شود.

GR کرولا در ایالات‌متحده در دو نسخه عرضه می‌شود. نسخه پایه Core نام دارد و اواخر امسال به بازار می‌آید درحالی‌که نسخه دوم بنام Circuit Edition در سال 2023 راهی بازار خواهد شد. نسخه اول که در رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز قابل خریداری خواهد بود، در داخل از صندلی‌های اسپرت با روکش پارچه‌ای و تریم مشکی و نقره‌ای برخوردار است. برای این نسخه همچنین پکیج‌های هوای سرد و تکنولوژی هم قابل سفارش خواهد بود که اولی گرم‌کن صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان و دومی ناوبری، سیستم صوتی بهتر و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند را به همراه دارد.

نسخه Circuit Edition اما با برخورداری از سقف فیبر کربنی و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن در جلو و عقب، پرفورمنس خودرو را ارتقاء می‌دهد. البته این دیفرانسیل‌ها در قالب پکیج پرفورمنس برای نسخه Core هم قابل سفارش خواهند بود. نسخه Circuit در ظاهر هم از ویژگی‌های خاصی مثل کالیپرهای ترمز قرمزرنگ با نشان GR، کاپوت برآمد با دریچه کاربردی، جلوپنجره مشکی براق و اسپویلر بزرگ‌تر هم به رنگ مشکی مات هم بهره می‌برد و در رنگ‌های سفید، قرمز و خاکستری تیره قابل خریداری خواهد بود.

نسخه Circuit در داخل نیز به تودوزی جیر و چرم مصنوعی در رنگ‌های مشکی و قرمز به همراه ناوبری، سیستم صوتی با هشت بلندگو، کنترل تهویه اتوماتیک و گرم‌کن صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان مجهز است. تویوتا اما هنوز قیمت GR کرولا و نسخه‌های مختلف آن را اعلام نکرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا