مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه برقی بی‌ام‌و سری 3 با نام i3 معرفی شد

پس از افشای تصاویر مختلف سرانجام ب‌ام‌و رسماً از سدان الکتریکی جدید i3 رونمایی کرده است. این خودرو صرفاً در چین تولید و عرضه می‌شود. i3 به‌احتمال‌زیاد پیش‌نمایشی از تغییرات فیس‌لیفت آینده سری 3 را ارائه می‌کند اما خبر مهم‌ترین اینکه این خودرو اولین سری 3 تمام الکتریکی تاریخ محسوب می‌شود. این سدان الکتریکی جدید رسماً i3 eDrive35L نام گرفته تا با هاچ‌بک قدیمی i3 اشتباه گرفته نشود.

i3 از جدیدترین نسل سیستم قوای محرکه الکتریکی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که قطعات آن با مدل‌های iX3، i4 و iX مشترک است. این سدان برقی جدید به یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است که 281 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، خودرو ظرف 6.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. i3 همچنین به پکیج باطری 66.1 کیلووات ساعتی مجهز شده که وعده ارائه بردی 525 کیلومتری را با هر بار شارژ کامل داده است.

البته این عدد طبق معیارهای CLTC اندازه‌گیری شده که معمولاً بسیار بیشتر از برد واقعی خودروها است. درهرحال، این خودرو قابلیت شارژ با شارژرهای سریع حداکثر 95 کیلوواتی را خواهد داشت که از 10 تا 80 درصد از باطری‌ها را ظرف حدود 35 دقیقه شارژ می‌کند. به خاطر وجود باطری‌ها، حجم صندوق بار i3 از 480 لیتر در نسخه‌های درون‌سوز به 410 لیتر کاهش پیدا کرده است.

i3 در بیرون از چراغ‌های جلوی جدیدی استفاده می‌کند که به‌احتمال‌زیاد آن‌ها را در فیس‌لیفت سری ۳ هم خواهیم دید. همچنین جلوپنجره خودرو هم مسدود شده که ماهیت الکتریکی آن را نشان می‌دهد. سپر جلوی بازطراحی شده با ورودی‌های هوای متفاوت، رکاب‌های جدید مشابه i4، رینگ‌های آئرودینامیک و سپر جدید عقب با دیفیوزر یکپارچه هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری i3 هستند. مهم‌ترین ویژگی در داخل خودرو هم نمایشگر بزرگ خمیده در بالای داشبورد برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که مطمئناً این ویژگی را هم در سری ۳ آینده خواهیم دید.

به گفته ب‌ام‌و، این سدان الکتریکی به‌طور خاص برای بازار چین طراحی شده است و حتی سیستم تعلیق آن‌هم برای جاده‌های این کشور تنظیم شده است. i3 در کارخانه جوینت ونچر ب‌ام‌و برلیانس در چین به تولید خواهد رسید و از همین اردیبهشت در این کشور عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا