مکمل بنزین
خبر

پایان تولید محصولات احتراق داخلی بی‌وای‌دی

بی‌وای‌دی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده خودروهای برقی در چین، اعلام کرده است که از ماه گذشته، فقط به تولید خودروهای پلاگین‌هیبریدی و تمام برقی پرداخته است.

البته این شرکت، همچنین متذکر شده است که تولید موتورهای احتراق داخلی خود را به‌طور کامل متوقف نخواهد کرد. علت این امر این است که بی‌وای‌دی قصد دارد از این موتورهای کوچک‌تر و البته با کار‌آیی بالا در خودروهای پلاگین‌هیبریدی خود استفاده کند.

ظاهرا این اقدامات، در پاسخ به تعهد دولت چین، در جهت افزایش مصرف انرژی‌های سبز، برای کاهش انتشار آلایندگی‌های محیط زیستی تا سال ۲۰۳۰ است.

یک وسیله نقلیه برقی شرکت بی‌وای‌دی، در یک ایستگاه شارژ این شرکت در کشور چین، شارژ می‌شود.

 

در همین راستا، شرکت بی‌وای‌دی در بیانیه‌ای به بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ اعلام کرده است، که از ماه گذشته، ساخت خودروهای موتور احتراق داخلی را متوقف کرده است و در آینده، صرفا بر‌روی خودروهای الکتریکی خالص و پلاگین‌هیبریدی، تمرکز خواهد کرد.

بی‌وای‌دی یکی از شش خودرو‌ساز ولوو، فورد، جنرال‌موتورز، مرسدس‌بنز و جگوار لندرور است که در یک کمپین جهانی، بنا دارند تا سال ۲۰۴۰ و به‌صورت تدریجی، موتورهای احتراق داخلی را کنار بگذارند.

بی‌وای‌دی ۱۰۴۸۷۸ دستگاه خودرو با سوخت انرژی‌های جدید، در ماه مارس فروخته است که ۲۴۲۱۸ واحد نسبت به ماه مشابه در سال قبل، افزایش داشته است و بیشترین آمار فروش ماهانه خود را به ثبت رسانده است. فروش ماه گذشته این شرکت،‌ در‌بخش مربوط به خودروهای برقی خالص، تعداد ۵۳۶۶۴ دستگاه و در بخش خودروهای پلاگین‌هیبریدی ۵۰۶۷۴ دستگاه و ۵۴۰ دستگاه هم مربوط به خودروهای تجاری بوده است.

همچنین بی‌وای‌دی اعلام کرده است که متعهد به تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات کامل به خودروهای سوختی تولید این شرکت، خواهد ماند.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا