مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیش‌فروش ام‌پی‌وی پیشرفته دانگ‌فنگ

در 7 آوریل 2022پیش‌فروش VOYAH Dreamer به‌طور رسمی آغاز شد. VOYAH برند خودروهای الکتریکی دانگ‌‌فنگ موتور است. VOYAH Dreamer دومین خودروی الکتریکی تولید شده تحت این برند است که طبق اعلام رسمی، محدوده قیمت پیش‌فروش نسخه 7 نفره خوروی جدید، بین 380 تا 480 هزا یوان است؛ در‌حالی‌که قیمت پیش‌فروش نسخه سفارشی چهار صندلی، از 600 هزار یوان شروع می‌شود. این خودرو براساس معماری الکتریکی هوشمند مختص دانگ‌فنگ با نام  ESSA ساخته شده است و در رده ام‌پی‌وی‌های بزرگ قرار می‌گیرد.

VOYAH Dreamer از نظر طول، عرض و ارتفاع دارای ابعاد 5315/1985/1820 میلیمتر و فاصله محوری 3200 میلیمتر است. این خودرو دارای دو نسخه الکتریکی خالص و دور‌برد هیبریدی است که هر دو نسخه به سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره مجهز شده‌اند. مدل دور‌برد هیبریدی، مجهز به یک موتور 130 کیلو‌وات در جلو و یک موتور 160 کیلو‌وات در عقب بوده که برای تقویت‌کننده برد هم یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ در‌نظر گرفته شده است. در نسخه الکتریکی خالص، برای موتورهای جلو و عقب، هر دو 160 کیلو‌وات و حداکثر سرعت 200 کیلومتر‌بر‌ساعت در‌نظر‌گرفته شده است. قدرت ترکیبی این خودرو برابر با 320 و 290 کیلو‌وات بوده که قادرند این خودروی بزرگ را در زمان 5.9 و 6.9 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر‌بر‌ساعت برسانند.

از لحاظ سیستم تعلیق، VOYAH Dreamer مجهز به جناغی دوبل در جلو و سیستم تعلیق مستقل پنج لینک عقب است که برای خودروی ام‌پی‌وی قابل توجه است. علاوه‌بر‌این، این خودرو به‌صورت استاندارد دارای سیستم تعلیق بادی با عنوان Magic Carpet  و کمک‌فنرهای قابل تنظیم است که می‌تواند ارتفاع و سختی را تنظیم کند.

VOYAH Dreamer از تراشه کوالکام 8155 و شبکه 5G استفاده می‌کند و همچنین مجهز به صفحه‌نمایش سه‌گانه 1.4 متر است که از سیستم کمک راننده استفاده می‌کند. همچنین این خودرو مجهز به سیستم پارکینگ کنترل از راه دور نیز هست.

درباره VOYAH

VOYAHیک برند پیشرفته خودرویی برقی زیر‌مجموعه شرکت خودرو‌سازی دانگ‌فنگ است. این شرکت توانست در ژانویه امسال، تعداد 1553 دستگاه خودرو به‌فروش برساند که نسبت به دسامبر سال گذشته، تقریبا 53 در‌صد افت داشته است. این رقم در فوریه به 740 دستگاه رسید که نسبت به ماه قبلش، 50 در‌صد افت داشته است.

VOYAHاعلام کرده است که VOYAH Dreamer اولین ام‌پی‌وی لوکس بزرگ مقیاس جهان است که با قابلیت‌هایی چون اینترنت 5G و صفحه‌نمایش سه‌گانه یکپارچه، عرضه می‌شود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا